Kevesebb, mint két órája ért véget a 2020-as előszezoni teszt első hete, nézzük is a tanulságokat! Először azokkal a csapatokkal kezdenénk, akik a vártnál, vagy a tavalyi eredményeiknél jobban kezdték a gyakorlást, majd nemsokára jönnek a lúzerek is. Most 5 csapatot szeretnénk kiemelni a mezőny különböző pontjairól, akik pozitív hangnemben mehetnek el pihenni a hétvégére.

Mercedes

Kell nagyon ecsetelnünk? Legtöbb megtett kör, leggyorsabb kör, DAS rendszer, és még sok finomság. Azt előre tudni lehetett, hogy a Mercedes idei autójában sok okosságot rejtettek el, de az okos rendszerük minket is meglepett. Érdekes, hogy Bottas és Hamilton a leggyorsabb körükön nem használta a rendszert. Valószínűleg azért nem annyira kifinomult még, hogy nagy sebességnél bevállalják. A mai 1:15,732 pedig a téli teszteken valaha futott leggyorsabb kör.

Ez felül a 494 megtett kör alatt egyetlen technikai hibájuk volt csütörtökön, de érdemben nem korlátozta a tesztelésüket. Ahogy az elmúlt években, úgy az idei konstrukció is egy jól kezelhető, gyors és golyóálló gépezetnek tűnik. Mivel nem bízunk abban, hogy Bottas fel tudja venni hosszútávon a harcot Hamiltonnal, ezért azt kell mondanunk, hogy sajnos…

Csütörtök reggel 10 óta mindenki a Mercedesről beszél. Furcsaság, hogy nem az időeredményeikről, hanem a felfüggesztésükről.

Renault

Nem voltak elvárásaink a franciákkal szemben. Kinek is lett volna? 5 nappal a téli tesztek előtt kiszúrták mindenki szemét 3 renderelt képpel és még azok sem egy teljes autót mutattak. Szerkesztőségen belül már azon tanakodtunk, hogy készen sem lesznek a tesztekig, Ricciardot pedig elmegyógyintézetbe zárták.

Ezen túl viszont teljesen korrekt 3 napot teljesítettek a matt fekete autóval. A 380 megtett körükkel az 5. legszorgosabb volt az Ocon-Ricciardo páros, még úgy is, hogy ma délután lefőtt a kávé a V6-os motornál. Ezen az egy technikai hibán túl még szerda délután szereltek többet az autón, hivatalos indoklás szerint Ricciardo kényelmetlenül érezte benne magát. Sok belsőkamerás felvételt nem láttunk az autóról, de a versenyzők nyilatkozatai szerint jelentős előrelépés az RS. 19 után. Ezt az időeredmények egyenlőre még nem erősítették meg: Ricciardo csak a tavalyi legjobbját tudta megfutni eddig.

A körszám és a viszonylag jó megbízhatóság miatt viszont mi feltétlen az erősebben kezdő csapatok közé sorolnánk a Renaultot, akik mögött most eléggé megerősödött a mezőny.

Visszafogott de konstans tempó, de kevés műszaki hibával.

Racing Point

Kapásból mindenkit átvertek azzal, hogy a bemutatott és a pályára vitt autó között semmi hasonlóság nem volt. Miután viszont felocsúdtunk már egyértelmű lehetett a végeredmény. Mit is várhatnánk a W10.2-től? Hasonlóan magabiztos kezdést. A szinte teljesen lemásolt tavalyi Mercedessel rajthoz álló csapat már az első nap jelentősen megdöntötte a tavalyi legjobb idejüket. Ezek után eléggé beleszürkültek a mezőnybe, persze a DAS mellett másról sem lehetett hallani. Mindenesetre a 371 megtett körükkel a mezőny alsó felében tanyáznak, mondjuk nem messze a Renaulttól.

Számukra az időmérős teljesítmény fejlődése már garantált, főleg, hogy Perez csak a C3-as gumikon futotta azt a körét. Nagyon fel kell kötniük a bugyogót a McLarennél és a Renaultnál, ha meg akarják szerezni a $troll Martin elől a 4. helyet. Versenykörülmények között még akár a rosszul taktikázó élmenőket is megviccelhetik. Számunkra egy nagy fekete (rózsaszín) ló a Racing Point idén.

Gyönyörű, majdnem 1:1-ben másolat a tavalyi Mercedesről

Alfa Romeo

Túllépve azon, hogy a szerda reggel bemutatott festés nagy csalódás volt, az Alfa Romeo nagyon képernyőre sem került. Pedig a harmadik legszorgosabb csapat volt 424 körrel. Ezen felül Raikkönen már most közel 7 tizeddel javította meg a tavalyi legjobb körét. Mondjuk azt nem volt olyan nehéz… Az előrelépés viszont megkérdőjelezhetetlen!

Talán Kubica első napja miatt irányult a legtöbb figyelem a csapatra

Williams

A Williams esetében sem kell nagyon indokolnunk. Egyrészt ideértek, másrészt egy tudatosan megtervezett, kész autó benyomását kelti az idei modelljük. Körszámban az utolsó előtti helyen végeztek 324 karikával, de az szinte csak a mai napnak köszönhető, mikor délelőtt Latifi alatt kilehelte a lelkét az erőforrás. Ezen túl ígéretesnek tűnik a modelljük, mármint nem az erős pontszerzésre, csak a középmezőnnyel való harcra, de nekik már ez is hatalmas fejlődés.

Gyorsan meg is döntötték a tavalyi köridejüket, amin látszik, hogy mennyivel nagyobb az idei autójuk tapadása!