Miután tegnap sorra vettük azokat a csapatokat, akiknek pozitívan zárult az első teszthét, jöjjenek azok a csapatok, akik többet várhattak volna ettől a három naptól. Gyorsan az elején jelentsük ki: a McLaren, Red Bull és Alpha Tauri szerepléséből sok újdonságot nem lehetett kiemelni. Talán annyit, hogy a Red Bull ott lesz a mezőny elején, de mérföldekre a Mercedes mögött. De nézzük akkor az elvárásoknál két gyengébben szereplő csapatot!

Ferrari

Meglepődtetek? Reméljük nem. Nem szeretnénk sokáig ekézni a Ferrarit, mert még bőven van lehetőségük a javításra, de egy dolog biztos: kizárt, hogy közeledtek volna a Mercedesre. Az új SF1000 az első két nap 4 hengernél többel nem üzemelt, majd mikor Vettel engedélyt kapott az 5-ös és 6-os begyújtására, azonnal elfüstölt a motor. Nem jó, de nem is tragikus…

Az időeredményeket nézve: nem relevánsak, kérünk mindenkit, hogy ne induljon ki belőlük! Az 1:18-as körök még akkor sem hihetőek a Ferraritól, ha tényleg nem egy jól működő autót hoztak volna el, plusz még egy betonkeverőt is vontatnak. Ami viszont árulkodóbb az az, hogy a lassú kanyarokban és terhelésváltásokkor rendkívül idegesen mozgott az autó, Leclerc az egész 3. szektorban ellenkormányozva vezetett. Na ez már egy komolyan vehető intő jel. Másik súlyos gond az a 353 megtett kör. Ez kevés… Tudjuk, hogy a szerdai nap még a beállítások keresésével ment el, valamint pár alternatív alkatrészt is kitaláltak, de a közvetlen riválisaikhoz hasonlítva ez a mennyiség nagyon kevés.

Majd jövő (héten)…

A Ferrari ekkora detektorokkal keresi a leszorítóerőt az első tengelyen

Haas

A tavalyi Ferrarit megöröklő amerikaiak sem lehetnek elégedettek az elmúlt 3 napjukkal. Ismerve az SF90 hibáit, nem akarjuk sokáig ragozni:

  • Nehezen helyezhető orr
  • Ideges hátsó tengely
  • Gumizabáló autó

Na ezt mind megkapta a Magnussen-Grosjean duó. Természetesen a tavalyi konstrukciójukhoz még ez is jelentős előrelépésnek számít, kérdés, hogy ki tudják-e aknázni azt? Eddig úgy tűnik, hogy nem. Most sem az időeredményekre gondolunk, mert azokkal nem foglalkozunk még mindig. Itt is a megtett körök száma a siralmas, ami az összes csapatot tekintve is a legkevesebb. Ezt a két koccanásuk okozta. Történt ugyanis, hogy Grosjean eldobta az autót a hidegben. A kár minimális volt, de több órát elvett a csapattól a sepregetés és a pilóta felpofozása. A második baleset péntek kora délután történt, mikor Magnussen hátsó abroncsa elment sziesztázni. Az anyagi kár itt sem volt jelentős, de a csapat aznapra be is fejezte.

Ezek után a Haasnak is fel kell kötniük a bugyogót, hogy visszatérjenek a középmezőnybe, mert ha a tavalyi Ferrarin csak egy minimálisat tudtak gyorsítani, akkor ott a helyük! 3 napjuk van még kiköszörülni a hibákat.

Fuuuuuck!!! We focking look like a bunch of wankers…