Már 5 éve annak, hogy a barcelonai előszezoni teszteken Fernando Alonso a falnak ütközött a 4-es kanyarban. A McLaren állandó kormányszöget tartva többször nekiütközött a falnak mielőtt végleg megállt volna. A becsapódás után a mentők vittek le a pályáról az akkor még csak 33 éves pilótát . Az eset annyira súlyos volt, hogy 3 napig feküdt a kórházban, majd még az Ausztrál Nagydíjat is kihagyta. Mi történhetett?

Először is szögezzük le: nem normális, hogy valaki egy ilyen sebességű becsapódás után ekkora sérüléseket szerezzen. Alonso élt már át nagyobb eséseket is, legyen elég a 2003-as Brazil, vagy a 2016-os Ausztrál Nagydíjra hivatkozni. Viszont bizonyítékok híján vádaskodni sem szeretnénk, ezért a döntést rátok bíznánk.

Pillanatokkal a második becsapódás előtt

A hivatalos álláspont szerint Alonso, aki egy gyorskörre készült, túlságosan szélesre vette a 3-as kanyar kijáratát, ahol a műfüvön megcsúszó autóját egy széllökés miatt nem tudta időben egyenesbe állítani. Az átvágódó autót viszont annyit fordult, hogy nem orral, hanem oldaldobozzal előre ütközött a betonfalnak. A 30G-s becsapódás azonnal kiütötte a spanyolt, így nem tudta megakadályozni a további ütközéseket.

A helyszínen tartózkodók nyilatkozatai két ellentmondást tárnak fel: Alonso mögött közvetlenül Vettel érkezett, aki 150 km/h-val haladva már közeledett a spanyolra. Természetesen mozgó autóból sokkalta nehezebb pontos sebességet becsülni, de ez az érték jelentősen eltér a hivatalosnak mondott 215 km/h-s sebességtől. Egy helyi fényképész továbbá azt nyilatkozta, hogy a baleset idejében semmilyen szélmozgást nem tapasztalt, így nem hiszi el, hogy az boríthatta ki a McLarent az egyensúlyából.

Természetesen eltakarva tették be a mentőhelikopterbe

Az összeesküvés elméletek két alternatív okot emelnek ki:

  • A népszerűbb szerint a Honda ERS rendszere nem volt rendesen szigetelve, a pilótát pedig áramütés sokkolta
  • Alonsonak valami rohama volt, így veszíthette el az uralmát az autó felett

Mindkét elméletet az erősíti, hogy állítólag változatlan kormányszöggel ment a fal felé a McLaren, valamint az, hogy Alonso ugyan beszélt a rádióba, de nem tudott értelmes mondatokat megfogalmazni. Mindezekre nincs konkrét bizonyíték, de az FIA, a McLaren és a Honda hozzáállásából sokan ezekre mernek következtetni. Az biztos, hogy a visszatérő Hondának nagyon rosszul jött volna egy ilyen banális hiba kiderülése, amíg az FIA is rettegett egy ilyen balesettől, 4 hónappal Bianchi tragédiája után. Utolsó álláspont pedig az lehetett, hogy Alonso reklámértékének csökkenését akarták volna elkerülni.

Így, ha nem hiszünk a hivatalos álláspontnak, elég nehéz lenne már ilyen időtávlatból kinyomozni, mi is történhetett 2015 február 22-én?