Tegnap már írtunk Nektek arról, hogy Olaszország északi részén karanténba helyeztek közel 70.000 embert. Ma az is kiderült, hogy a maranelloi és modenai Ferrari múzeum bezár. Kérdéses még a Ferrari gyár nyitvatartása, de az biztos, hogy az összes kevésbé fontos értekezletet lefújták, valamint minden külföldön járt kollégájukat inkább otthoni munkavégzésre ösztönzik. Ez a sajnálatos helyzet az év ezen szakában tragikus lehet a csapat számára.

Azt már korábban megírtuk, hogy egy járványhelyzetben az F1, mint szórakoztatóipari termék nagyjából a béka feneke alatt van a fontossági listánkon. Szeretjük, de nem el tudjuk fogadni, ha a túl nagy kockázat miatt versenyeket, vagy akár a szezont is lefújnák. Utóbbi természetesen jelen pillanatban még eléggé messze áll a valóságtól szerencsére.

A 2011-es F150 Italia szélcsatornás tesztelése. Most is még sok munka lenne az autón, mielőtt elutaznának Ausztráliába

A Ferrarinál sincs még ilyen vészhelyzet, viszont szerkesztőségen belül végiggondoltuk, hogy mennyi problémát szülne a csapatnak egy gyárbezárás

  • A fejlesztések leállítása
  • A pótalkatrész-ellátás akadozása
  • Nem készül el a 2. autó
  • Egyéb szükséges felszerelések nem készülnek el
  • A berakodás és egyéb logisztikai teendők megakadás

Ezek mind azt okoznák, hogy a Ferrari nem is tudna érdemben kiállni Melbourneben. A legégetőbb probléma természetesen a 2. autó hiánya lenne, ami valószínű, hogy csak a tesztek pénteki befejezése után készülne el. Ezek után jönnének az egyéb felszerelés (kerékkulcs, szerszámok, tartalék motor, váltó), majd pedig a személyzet ellátásához szükséges eszközök. Röviden: A Ferrari a kelet-ázsiai szezonra nem tudna érdemben rajthoz állni. Még egy esetlegesen összetört autót sem tudnának kijavítani.

A tengeren túlra nem viszik el a motorhomeokat, de ezeknek a szállítása is nehézséget okozna

Reméljük ezek csak a mi eszmefuttatásaink végeredményei és nem fognak bekövetkezni a következő 3 hétben.