A Hondának nem volt könnyű tesztszezonja. Marc Márquez természetesen kiváló alap lenne bármely motorgyártó számára, a címvédő bajnok azonban vállműtétből felépülőben ült a teszteken motorra. Öccse, Álex, teljesen újonc, az ő tapasztalataira, visszajelzéseire nehéz volna hagyatkozni. Az LCR Hondánál sem jobb a helyzet, ahol megtaláljuk még az évek óta hektikus teljesítményt nyújtó Crutchlowt, és a szintén vállát rehabilitálni igyekvő Nakagamit. Ezek után nem csoda, hogy a katari teszten nagyon elbizonytalanodott a japán bajnokcsapat, vajon jó irányba mentek-e a 2020-as konstrukcióval?

A második tesztnapon ugyanis Nakagamit volt a leggyorsabb hondás, tette mindezt a tavalyi specifikációval. A harmadik napra Márquez ezért “kölcsönvette” a 2019-es RCV-t japán kollégájától, hogy összevethesse a 2020-as modellel. Saját bevallása szerint a második katari tesztnap után már egyáltalán nem aggódott a válla miatt, a 20-as RCV miatt viszont annál inkább.

Tekintve, hogy a hétvégén már az első világbajnoki futamot rendezték volna a losaili éjszakában, adott a kérdés: melyik motorral magabiztosabb a nyolcszoros bajnok? Erre maga Márquez adott választ egy Madridban, a Repsol Campus épületében tartott sajtókonferencián:

“Maximalista vagyok, szeretem, ha minden 100%-ban rendben működik. Elég nehéz telünk volt, amihez persze hozzájárult a lábadozásom is. A sepangi teszt nem volt rossz, de már ott is megmutatkoztak a motor gyenge pontjai, amiket a katari még jobban kidomborított. De erre valók a tesztek, ha kicsit eltévedsz, újra rá kell találni a jó útra. A második katari napon azért estem el a motorral, mert kerestem annak határait. A következő napon feltérképeztük a problémákat, és nekiálltunk azok orvoslásának. Most boldog vagyok, mert végre újra olyan a motor, amivel élvezet körözni, és az utolsó napon nem is voltam nagyon lemaradva már. A motor, amivel idén versenyezni fogunk, a 20-as konstrukción alapul majd.”

A gyors motorcsere miatt matricázatlan változattal rótta a köröket.

Vajon mire lesz elég az év elején a Honda? És az egész szezonban? Lesz-e egyáltalán szezon, hogy két versenyt is töröltek? Különös pszichológiai értéke lenne, ha Márquez idén egyenlítene Rossival VB címek tekintetében, de az is lehet, hogy ebben saját csapata, esetleg a sorozat szervezői akadályozzák meg. Elég csak visszagondolni arra, mennyire félrement a 2014-es domináns év után a 2015-ös Repsol Honda…