1.Szerver és live timing elérhetősége

1.Az egyszeri versenyekhez és a bajnokságokhoz akkor készül el a live timing és az rFactor 2 szerver, mikor a nevezők száma eléri a versenykiírásba lefektetett minimumot.

2. Amennyiben a versenypálya nem a kiadó munkája, úgy annak elérhetőségét a nevezés visszaigazolásakor elküldjük, hogy offline tudjanak addig is gyakorolni a versenyzők.

2.Az edzések lebonyolítása

1.A gyakorlási fázis alatt a szerveren 4 órás Practice sessionok fognak zajlani. Jelszó birtokában bárki felcsatlakozhat rá, vezetheti az autókat. A gyakorlás során a már elkészült egyedi festések használata engedélyezett. A gyakorlás során is érvényesek a sportszabályzatban leírt pontok, súlyos vétségekért tiltás járhat a pilótának.

2. A gyakorlások “medium” gumizottsággal kezdődnek, majd egyszeres tempóban fog javulni a pálya. Az időjárás végig száraz lesz, állandó hőmérséklet mellett. A 4 óra leteltével a pálya állapota a kiindulási állapotra kerül vissza.

3. Az időmérők előtt nem lesz bemelegítő edzés, mivel az azokon való részvétel nem kötelező, bármikor becsatlakozhatnak hozzá a pilóták. Mivel egyéb elfoglaltságok miatt lehetséges, hogy pár egység nem tud, vagy akar részt venni az egyik időmérőn, ezért az esélyegyenlőség miatt mindkét időmérőn megegyező időjárás lesz. A 120 perc teljesen felgumizott pályával kezdődik, ami az idő folyamán még tovább változik.

4. Egy időmérőn csak 1 pilóta vehet részt egységenként és akár mindkettőt teljesítheti ugyanaz a személy. A két időmérő eredményeit összesítve alakítjuk ki a rajtsorrendet. A futamon nem kötelező a leggyorsabb kört elérő pilótának indulni, de a versenyző nevét legkésőbb a futam kezdése előtt 4 órával el kell küldeni a verseny szervezőinek, a nevezésnél megadott email címre.

5. Amennyiben a rajtoló pilóta személye utólag változik és arról nem értesültek a szervezők, az autó a rajtrács végéről indul majd. Az időmérőkön mindenki csak a saját autójával futhat mért kört, a nevezettől eltérő autóval elért köröket nem vesszük számításba.

6. Az egyik időmérő edzés kihagyása nem jár semmilyen retorzióval, mindkét edzés kihagyása esetén viszont nem adjuk meg az indulási jogot.

7. A versenybírók nem fogják visszanézni a köröket pályalevágást keresve. Amennyiben az rFactor AI nem veszi el a kört a pálya határainak kiszélesítésére, úgy az a kör érvényes marad.

3.A futamok lebonyolítása

1.A versenyeket megelőzendően egy 1 órás Warm-up indul. Ennek kezdetére állítjuk be a pályára a közepes gumizódást, valamint egy véletlenszerű és változékony időjárást. Az időjárás a futam alatt is dinamikus, de nem scriptelt lesz.

2.A Warm-Up vége előtt 5 perccel minden indulónak be kell csatlakoznia, ekkor állítjuk be ugyanis a rajtsorrendet. Aki eddig nem csatlakozott fel, az a sor végéről indul.

3.A rajtnál a Pace Car mögött felsorakoznak a pilóták, majd egy felvezető kör után elindulnak a versenyre. A rajtnál bármilyen gumi felszerelhető az autóra, ahogyan az időmérőn használt beállításokon is lehet tetszés szerint változtatni. A futam a “Green Green” rádióüzenetkor kezdődik. Az esetleges ütközések elkerülése véget, a GTE Pole-pozíciósa kb. 5 autóhosszra maradjon le a P2-es mezőny utolsó tagjától.

4.A boxkiállások alkalmával a be és kihajtáskor figyeljünk a sebességre, boxutcai gyorshajtásért kiosztott büntetést nem törlünk. Tankoláskor nem szükséges maximumra tölteni a tartályt, valamint a gumit is tetszőlegesen lehet lecserélni. Egy esetleges boxutcai ütközésnél mindig a gyors sávban haladó a vétlen, a gyorsuló autónak kell figyelnie.

5.A verseny a 6 óra alatt megkezdett utolsó kör végéig tart, az overtime alatt vissza kell térni a boxutába. Amennyiben a célvonalon való áthaladás után az autóból elfogy az üzemanyag, az egységet úgy is értékeljük, de a pályáról le kell húzódnia, különben utólagos büntetésben részesül.

6.A kanyarlevágásokat a játék számolja, pilótánként 10 warning után szab ki a rendszer egy áthajtásos büntetést. Ennek letöltésekor figyeljünk a beállításokra, nehogy éppen egy tervezett boxkiállás idején akarjuk azt letölteni. A büntetéseket a kiosztásuk után 5 körrel, de legkésőbb a verseny utolsó előtti körében le kell azt tölteni.

7.A verseny piros zászlós megszakítását nem alkalmazzuk, ellenben nagyobb balesetek után a Pace Car a pályára fog hajtani. Az autót valódi pilóta fogja vezetni. A Pace Car mögötti közlekedést a sportszabályzat részletezi.

8.A versenyből kiesni diszkvalifikáció, vagy autó sérülés által lehet. Előbbi súlyos szabálysértés esetén lesz kiosztva, amely megfellebezhetetlen, ezáltal csakis nyomós indokkal nyúlunk az esethez. Utóbbi esetben minden olyan eset jelent kiesést, amely után az autó nem képes önerőből visszajutni a boxutcába. Az autó, egy másik járművel való tolása tilos és súlyosan balesetveszélyes.

9.Amennyiben az internetkapcsolatban történik hiba és a pilótát ledobja a játék, lehetőséget biztosítunk rá, hogy vissza tudjon csatlakozni. Más felhasználó oldali hiba esetén (hardware meghibásodás, áramszünet) nem tudunk segíteni.

4.Egyéb technikai szabályok

1.A gyenge internetkapcsolattal rendelkező (laggoló) pilótát nem engedjük rajthoz állni még, ha csak átmeneti is az, mert óhatatlanul lerendezheti a fél mezőnyt.

2.Az időmérőn, a szabadedzéseken, valamint a Warm-Up során engedélyezett a boxba való teleportáslás feltéve, hogy az autó a pályáról teljesen lehúzódva megállt.

3.A futam alatti spectator módot további terhelési tesztekig nem engedélyezzük.

4.Fenntartjuk a jogot, hogy ez a technikai szabályzatot a tapasztaltakkal kiegészítsük, vagy módosítsuk.