Az elmúlt 2 hét legújabb slágerszava a “csaló” volt. Sőt valószínűleg a szezonnyitóig az is marad, hacsak azt el nem törlik a járvány miatt. 2 hete a Mercedes csalt a DAS rendszerével , most pedig újra a Ferrari csal. Nagyszerű témát adott a szurkolóknak és a médiának az ellenfelek bejelentése, több ezer hozzászólás született mindössze pár óra alatt. Ezeket igazi ínyencekként végigszemléltük, már amennyire időnk engedte és a következő konklúzióra jutottunk: Az elmúlt 3 évtizedben minden csapat szabálytalan autóval, az FIA hathatós támogatásával tudott csak világbajnoki címet nyerni. Szaladjunk is végig ezen a listán! Elöljáróban annyit, hogy mindenki vegye fel az irónia sapkáját, vagy a szarkazmus szemüvegét mert súlyos állítások jönnek!

Haladjunk napjainktól visszafelé, így elsőként ítéljük el a Mercedest. Szóval: Csaló felfüggesztés, csaló kormány, csaló motor 2018-ig, FIA által támogatott pilóták. Undorító csapat phúúúj… Hamilton meg sem érdemli azt az 5 címét, ahogy Rosberget is meg kell fosztani a trófeájától! Gondoljatok bele, hogy ha a legközelebbi üldözőjük, a Ferrari is csaló autót használt, akkor a németek mennyire szabálytalan autót kellett kiállítaniuk a versenyekre???

Sorrendben utánuk jöjjön a Red Bull. Itt sem tudjuk megvédeni a gárdát: csaló diffúzor, csaló szárnyak, Adrien Newey négyszeres bajnok. Az egyetlen versenyen, amin nem használhatták azt a szabálytalan diffúzort, Alonso azonnal bucira verte a fejüket. Szörnyű egy bagázs…

Az “igazi” bajnok!

Brawn? Ne szórakozzunk már! A vak is látja, hogy az a dupla diffúzor mekkora csalás volt. Helmut Marko már akkor is két agyvérzést kapott, mikor meglátta, de az a korrupt FIA csak nem akarta betiltatni. Meg is nyerették Buttonnel a bajnoki címet.

2007-2008 megint nem volt tisztességes, ne is gondolajtok ilyenre. Kémbotrány, Crashgate… Most komolyan! A Ferrari és a McLaren autója csak a festésben különbözött. Ki kellett volna zárni őket! Az előtte való két év is nevetséges volt, a Renault a csaló első felfüggesztésével intézte el Raikkönent, majd mikor 2006-ban betiltották, Schumacher egyből fel tudott érni Alonsora.

Még ilyen ronda autót szabálytalan első felfüggesztéssel.

A Schumacher korszakot ugye nem kell bemutatni? Egyik autó sem lehetett szabályos, azért nem tudták őket elverni. Csak hab a tortán, hogy a fél évtizedet végigcsaló Todt most az FIA főnöke. Azért, hogy az ellenfeleket se védjük, előtte Hakkinenék sem voltak szentek: 3. pedál, meg azért a Bridgestona csaló ’98-as abroncsai… Nem volt ez így szép dolog. Ha azt még hozzátesszük, hogy azokat a McLareneket is Newey tervezte, nettó kizárás.

Korábbra visszanézve, látjuk a Williamst és a Benettont. Kell ragozni? Buherált töltő, 13-as funkció, csaló aktív felfüggesztés, meg kipörgésgátló, szabálytalan féloldalas beállítások. Hill, Villeneuve, Mansell, Prost -1 cím, Schumacher -2. Hihetetlen, hogy közel egy évtizedig nézte ezt a csalássorozatot.

Itt biztosan meghibásodott a csaló felfüggesztés, csak azért érhetett le az autó feneke

McLaren-Honda? Azt hittétek, hogy teljesen szabályosan adtak 3 másodperceket a mezőnynek? Csaló befújt diffúzor, a motor is biztosan szabálytalan volt, azért ez a jó megbízhatóság és erős teljesítmény! Se Senna, se Prost nem nyert tisztességesen. Főleg, hogy mindkettőjüket tolta az FIA, méghozzá egyszerre!

Így visszanézve az F1 történelmén, az utolsó tisztességes világbajnok Nelson Piquet volt, még 1987-ből. Utána szörnyű világgá vált az F1. Reméljük sikerült a végére érni az agymenésnek, de eléggé elborzasztó látni, hogy miket írnak le az emberek az F1 múltjáról, egymás kedvenc csapatát vádolva vele. Ha ennyire ellenségesen állunk hozzá a többi csapathoz, akkor ilyen elborult képet is lehet festeni a sorozatról. Persze, hogy ezek után a nézők 90% szerint régen mennyivel jobb volt minden.