Tegnap délután hivatalos formában is újra láthattuk a 2016-os brazil felhőszakadást. Természetes, hogy mindenki a Hamilton-Rosberg-Verstappen trióra szegezte a figyelmét, de a hátsó sorokban is öldöklő közdelem folyt. Annyira öldöklő, hogy a végeredmény miatt egy csapat meg is szűnt. Mindehhez pedig nem is kellett más csak, hogy Felipe Nasr betegye az autóját Esteban Ocon mellé.

Ez az előzés azt jelentette, hogy a brazil előtt megnyílt az út és egészen a 9. helyig fel tudott érni, ami 2 pontot jelentett a csapatának. A két pont pedig pontosan elég volt a csapatnak ahhoz, hogy megszerezze a bajnoki 10. helyet, éppen az Ocont versenyeztető Manor előtt. A kis brit csapat ugyanis az egész szezonban a 10. helyen állt, majd a szezon hajrájában visszaestek a 11. helyre.

Wehrlein nagyszerű versenyzéssel és egy Mercedes motorral megtámogatva megszerezte a csapat első pontjait Binachi után.

Lehet már sokaknak túl távoli a szezon, de 2016-ban a Haas érkezésével 11 csapat versenyzett a bajnokságban. Az érvényben lévő Concorde-egyezmény viszont kimondta, hogy csak az első 10 csapat részesülhet pénzdíjban. Valakinek pedig 11-nek is kellett lennie. Na ezt akarta elkerülni az akkor borzasztóan nehéz anyagi helyzetben lévő Sauber és a sírból feltámasztott Manor is. Ahogy már írtuk, sokáig a britek álltak nyerésre. Ez $15 milliót jelentett volna nekik, ami a teljes költségvetésük közel ötödét tette ki.

Ez az összeg nevetségesen alacsonynak tűnik az F1 világában, főleg olyan megvilágításban, hogy a Mercedes $400 millió felett, de még a Williams is $150 millió felett költ évente. A Manor pedig $80 millióból volt egészen versenyképes, a 2019-es Williamsnél mindenféleképpen az volt… Ezt úgy érték el, hogy a 2015-ös szezont a 2014-es autójukkal versenyezték végig. Mindez máig az utolsó ilyen eset az F1 történelmében. A 2016-os autójukat így 2 év költségvetéséből tudták megtervezni és versenyeztetni.

A Minardihoz hasonlóan szerethető istálló volt a Manor

Csakhogy az a hőn áhított $15 millió végül Svájcban landolt. A Manornak így semmi esélye sem volt arra, hogy saját költségén rajthoz tudjon állni a 2017-es Ausztrál Nagydíjon. Miután pedig vevőt sem találtak az alakulatnak, azt minden felszerelésével, kész 2017-es autójával, és gyárával együtt elárverezték 2017 januárjában. Így múlt ki a 2010-ben debütáló csapatok közül az utolsó is…

A Manor kész 2017-es autója tökéletes lett volna a Pirellinek, de nem éltek a lehetőséggel.