Tegnap este elrajtolt a Ground Effect első eSport bajnoksága, a GPL Moddal futó F1 1967-os sorozat. Hatalmas megdöbbenésünkre és nem kisebb örömünkre már az első versenyen is egy népes mezőny gyűlt össze. Összesen 23 nevezést kaptunk a bajnokság első futamára, akik közül némi megpróbáltatások után 22-en tudtak felállni a rajtrácsra.

A versenyzők közül a legnagyobb név természetesen az M4 Sport kommentátora, Wéber Gábor volt, de boldogan figyeltük, hogy az élmezőny azért megizzasztotta rendesen, miután 3-an is kihozták a maximumot az autójukból. A Pole-ért végül egy Sáray-Wéber-Biczó csata bontakozott ki, amit előbbi nyert meg pár ezred előnnyel. Ahogy a lenti képből is látszik, 6 másodpercen belül volt a mezőny, ami nagyon szép eredmény annak fényében, hogy sokan 5 napja ismerték csak meg a GPL Modot.

Nagyon szoros mezőny jött össze. Az első 15 pilóta 2 másodpercen belül volt jelentősen eltérő autókkal.

A 20 perces időmérő után, kis csúszással 21:00-kor rajtolt a futam, amiből az 1998-as Belga Nagydíjhoz hasonló tömegbaleset lett. 3 különálló ütközés indította el a lavinát, amiben az autók 80%-a érintett volt. A balesetek eredménye az lett, hogy a 2. körre Wéber kényelmes előnyt tudott szerezni, legközelebbi ellenfelei pedig vagy kiestek, vagy sérült autóval kellett utána menniük.

Szerencsénkre a rajt után megnyugodtak a kedélyek és nagyon élvezetes csatákat láthattunk az egész mezőnyben. Két baleset történt még, egyik a 3. helyért csatázó Szűcs Dominik és Baán Szabolcs között, a második esetben pedig Jákói Kristóf és Gellér Kristóf találkozott. A Szűcs-Baán esete súlyosabb volt, az esetről, valamint a további koccanásokról hozott versenybírói ítéleteket magyarázattal még a nap során közzétesszük.

Nagyon szép és többnyire fair csatákat láthattunk tegnap este

Az élen Wéber a befutóig megőrizte 7 másodperces előnyét, ami azt jelenti, hogy rajtbaleset nélkül egy borzasztóan szoros Sáray-Wéber meccset láthattunk volna és akár Biczó is beleszólhatott volna még a dologba. Sajnos erről lemaradtunk. Mögöttük Baán Szabolcs ért be a 3. helyre.

A nem hivatalos befutó:

  1. Wéber Gábor – Cooper
  2. Sáray Zsigmond – BRM
  3. Baán Szabolcs – Cooper
  4. Nemes Bálint – Brabham
  5. Dérer Ramon – McLaren
  6. Beke Tibor – BRM
  7. Klauz Richárd – McLaren
  8. Szűcs Dominik – Honda
  9. Takács Máté – Cooper
  10. Kothencz Balázs – Honda
  11. Boda László – Honda
  12. Jákói Kristóf – Ferrari
  13. Gellér Kristóf – Eagle
  14. Hubay Alex – Ferrari
  15. Kis-Bús Gergely – Ferrari
  16. Bátori Gergő – Lotus
  17. Biczo István – Ferrari
  18. Viszlai Emil – Ferrari
  19. Keszthelyi Koppány – Honda
  20. Demeter Ádám – Honda
  21. Májer Tibor – Brabham
  22. Csapó László – Ferrari (Kizárva)
  23. Forgács Péter (Nem indult)

Az eredmények még módosulhatnak a mai nap folyamán, ahogy érkeznek az óvások! A versenybírói döntésekről külön cikkben adunk hírt!

Folytatás 2 hét múlva Monzából. Várunk Titeket akkor is szeretettel!

A teljes futam visszanézhető: