Tegnap este elrajtolt az F1 2020 bajnokságunk, amely Bahreinben vette kezdetét. Az eredetileg 23 fős mezőnyből sajnos csak 21-en tudtak érdemi körözést végezni, de még a rajtrácson is fogyatkozott a létszám. A probléma természetesen a megbízhatatlan internetkapcsolat volt, amely legnagyobb áldozata a 4. helyre kvalifikált Biczó István volt a Ferrariban.

Ne szaladjunk ennyire előre, ugyanis volt előtte egy 20 perces időmérő is, amelyet abszolút egyéni csúccsal nyert meg Takács Máté. Az 1:25-ön belüli idejével nem talált legyőzőre, legközelebb ellenfelei pedig megrekedtek pár tizedre tőle. Összességében 6 másodperc fogta közre a teljese mezőnyt, ami egy normális nagydíj erősorrendjének felel meg. Tudjuk, hogy nem teljesen valósághű az autók mozgása és a versenyzőkre nem hat semmiféle erő, de érdemes megjegyezni, hogy Máté 1:24,798-as köre több, mint 3 másodpercet ver Leclerc tavalyi 1:27,8-as Pole körére.

Fehér Roland szerezte meg a második rajtkockát, amelyből egy pillanatra még a vezetést is megszerezte

A rajtnál egy nagyon rövid időre egy Red Bull állt az élre, de a 4-es kanyarhoz érve visszaállt a Ferrari vezetés. A rajtbalesetet sajnos nem úsztuk meg és a 4. helyről induló Cserkúti Gábor nagyon megtört autóval tudott csak elfordulni az 1-es kanyarban. A verseny viszont zavartalanul tudott folytatódni, még pedig fantasztikus elánnal. A 3-4-5-6 helyre feljövőSzabó-Dérer-Kovács-Forgács kvartett egy borzasztóan élvezetes párbajjal ajándékozott meg minket. Szabó Gábor hibája után három fősre fogyatkozó csapat egészen az első kiállásokig meccselt.

Ha már a kiállásoknál tartunk: A legtöbben a lágyakkal rajtoltak, amelyek az előzetesen várt 11-13 kör helyett tovább bírták, de a táv felénél már mindenki levedlette őket. Kivételt jelentett a Dérer Ramon-Forgács Péter duó, akik közepes keveréken indultak, így 4-6 körrel tovább kint is tudtak maradni. A kerékcserék legnagyobb vesztese Fehér Roland lett, aki a túlságosan elnyújtott első etapja miatt visszaesett a 6. helyre.

Kovács Lóránd egy korábbi cserével alá tudott vágni a közvetlen ellenfeleinek

Következett a végjáték, amely egyetlen emberről szólt: Forgács Petiről. A gumielőnyben autózó, de sajnos sérült McLaren átvágott a mezőnyön, majd üldözőbe vette a békésen autózó Takács Mátét. A hasonló taktikán autózó Ramon sajnos egy megpördüléssel rengeteg időt is veszített és a gumikat is rendesen leírta.

Az utolsó körben végül felért a McLaren Mátéra, előzni pedig egyetlen esélye maradt. Mindenkinek ajánljuk, hogy nézze meg a befutót:

Az első futam nem hivatalos végeredménye így:

  1. Takács Máté – Ferrari
  2. Forgács Péter – McLaren
  3. Kovács Lóránd – Red Bull
  4. Dérer Ramon – Mercedes
  5. Szabó Gábor – Racing Point
  6. Fehér Roland – Red Bull
  7. Kovács Richárd – Haas
  8. Auer Zsolt – Haas
  9. Burian Dániel – Haas
  10. Beke Tibor – Alpha Tauri
  11. Lehoczky Máté – Racing Point
  12. Rózsási Ádám – Mercedes
  13. Morvai Martin – McLaren
  14. Varga Balázs – Ferrari
  15. Benedeczki Gábor – Alfa Romeo
  16. Zsáli József – Alfa Romeo
  17. Szabadi Szabolcs – McLaren
  18. Molnár Áron – Racing Point