Az első 4 esethez elég a fenti videó, minden látszik belőle, aminek kell!

1. eset: Cserkúti Gábor féktávon nekiütközik Szabolcsnak az első kanyarban. Gábor állítása szerint a rossz rajt, valamint a késői féktáv oka lag volt. Mi még erről nem kaptunk bizonyítékot, így Gábornak ki kell osztanunk egy figyelmeztetést. Amennyiben új bizonyítékot kapunk, az ítéletet felül fogjuk vizsgálni.

2. eset: Vas Gergő az első kanyarban eltalálja a megpördült Szabadi Szabolcsot. A visszajátszást megnézve úgy láttuk, hogy a megforgó McLarent nem lehetett volna elkerülni, így büntetést nem tudunk kiosztani.

3. eset: Szabadi Szabolcs kiforgatja az első kanyarban Benedeczki Gábort. Ez a Cserkúti Gábor okozta ütközés következménye, az előzőhöz hasonlóan ez is egy elkerülhetetlen baleset számunkra, így nem osztunk ki büntetést.

4. eset: Szabadi Szabolcs belecsúszik Rózsási Ádámba a T1-ben – elkerülhetetlen volt, nincs büntetés.


5. eset: Szabadi Szabolcs bevetődik Rózsási Ádám mellé T8-ban. Nagyon messziről indult a manőver és Ádámnak le is kellett menni a pályáról, hogy elkerülje az ütközést – felesleges manőver, szóbeli figyelmeztetést kap Szabolcs, ilyet többet nem szeretnénk látni.

6. eset: Lehoczky Máté ráhúzza Cserkúti Gabira – A rajt utáni csetepatéban Máté teljesen feleslegesen húzza jobbra az autót, mindig nézzünk szét, mielőtt egy hasonló manőverbe kezdünk! Mátét figyelmeztetésben részesítjük!

7. eset: Lehoczky Máté nekimegy Rózsási Ádámnak – Ez is a rajt után az első kanyarban kialakuló tömegkarambol része, elkerülhetetlen volt, nincs büntetés!

8. eset: Molnár Áron megüti hátulról Beke TibitÁron nem volt eléggé körültekintő, nem vette kellő mértékben figyelembe, hogy mi történik előtte, nem lassított eléggé, ezért figyelmeztetésben részesül!

9. eset: Molnár Áron megüti hátulról Vas Gergőt T6-ban, teljesen felesleges hiba, több odafigyelést várunk el a pilótáktól, Áron egy figyelmeztetéssel lesz gazdagabb!

10. eset: Rózsási Ádám nem figyel és letereli a pályáról Szabadi Szabit T2-3 – Egy nagyon szép 4-es csata alakult ki, T2-ben Ádám egyáltalán nem veszi figyelembe, hogy Szabi mellette van már a külső íven és kivezeti a pályáról egy ütközés után, ezért figyelmeztetést kap!

11. eset: Szabó Gábor az 1-es kanyar féktávján leszorítja Dérer Ramont. Az eset elsőre versenybalesetnek minősülhetne, de a telemetriát megnézve azt látjuk, hogy Gábor a rázókövön átrepülve nem próbálja szűkíteni az ívet, így nem hagy maga mellett helyet, hogy a kanyar kijáraton is elférjen az ütközést elkerülni próbáló Ramon is. Mivel Gábor így egyértelmű előnyt szerez, Ramon pedig pozíciót is veszít, ezért Gábort figyelmeztetésben részesítjük.

12. eset: Dérer Ramon lekörözéskor időt veszít Szabadi Szabolcs mögött. Ennél az esetnél azt az alapelvünket alkalmazzuk, hogy a lekörözött és a leköröző nem egyenrangú ellenfél: Szabolcsnak el kellett volna engednie Ramont még az egyenesben, nem lett volna szabad a kanyarig előtte maradnia. Ellenben az időveszteséget Ramon okozta saját magának azzal, hogy a rázókövön fékezett. Az el nem engedésért viszont szóbeli figyelmeztetésben kell részesítenünk Szabolcsot. Az elengedést hamarabb és egyértelműbben illik megoldani.

13. eset: Dérer Ramon eltalálja a kerékvetőről elé repülő Takács Mátét. Ez egy sajnálatos baleset, de nem érezzük szükségességét a büntetésnek. mert a két autó nem ért össze, csak a modellek hitboxa + Ramonnál meg volt a szándék a baleset elkerülésére, mint a telemetrián és az autó mozgásán is látszik.

14. eset: Dérer Ramon féktávon hátulról eltalálja Forgács Pétert. Mivel Péter ugyanott fékezett egy körrel korábban és egy körrel később is, így az ütközés csakis Ramon hibájának írhatjuk fel. Elhisszük, hogy az adott íven Ramon is be tudta volna venni a kanyart, de egy ilyen versenyhelyzetben ezt nem tudjuk felhasználni védekezésre. Mivel az okozott sérülés a későbbiekben befolyásolta Péter versenyét, ezért Ramon 5 másodperces időbüntetést kap. A visszaengedést viszont nagyon gálánsnak és követendő példának tartjuk.

15. eset: Rózsás Ádám lekörözésnél feltartja Forgács Pétert és Dérer Ramont. Az eset egyértelműen Ádám rossz helyezkedésén múlott, ezért Peti időt veszít majd Ádám a pályára is kellő körültekintés hiányában tért vissza, fékezésre kényszerítve a leköröző Ramont, ezért figyelmeztetést kap.

16. eset: Dérer Ramon a véghajrá előtt megforog Kovács Loránd mögött féktávon. Mivel Loránd ugyanott fékezett, mint egy körrel korábban, valamint egy körrel később, így ezt az esetet nem tudjuk szankcionálni Ramon túlságosan optimista volt, majd megijedt.

16. eset: Szabó Gábor bevetődik Dérer Ramon mellé T1-ben a 27. körben. Ebben szabálytalanság nincs, de az ilyen manőverek nagyon veszélyesek, főleg, ha holttérből érkezik a támadó és az elől haladónak nincs is esélye pl. látni. Gábort szóbeli figyelmeztetésben részesítjük!

Hivatalos végeredmény:

  1. Takács Máté – Ferrari
  2. Forgács Péter – McLaren
  3. Kovács Loránd – Red Bull
  4. Szabó Gábor – Racing Point
  5. Dérer Ramon – Mercedes
  6. Fehér Roland – Red Bull
  7. Kovács Richárd – Haas
  8. Auer Zsolt – Haas
  9. Burian Dániel – Haas
  10. Beke Tibor – Alpha Tauri
  11. Lehoczky Máté – Racing Point
  12. Rózsási Ádám – Mercedes
  13. Morvai Martin – McLaren
  14. Varga Balázs – Ferrari
  15. Benedeczki Gábor – Alfa Romeo
  16. Zsáli József – Alfa Romeo
  17. Szabadi Szabolcs – McLaren
  18. Molnár Áron – Racing Point