Amíg Gordon Murray a rendkívül alacsonyra és szélesre tervezett McLaren terveit tökéletesítgette, addig a fiatal Adrian Newey éppen az ellenkező utat választotta. Az 1988-as szezonra tervezett March 881 relatíve keskeny volt, hosszabb tengelytávval rendelkezett mint a McLaren autók, és ami legfontosabb, magasabbak is voltak a Newey által épített gépek. Annak ellenére, hogy az 1988-as szezonban a Murray féle McLaren-Honda MP4/4 egy verseny kivételével minden futamot megnyert, akadtak csapatok, akik Newey elképzeléseit követték.

Gugelmin az 5. helyen ért célba az 1988-as hungaroringi futamon a March 881 volánja mögött, bezsebelve ezzel a két pontot. (Fotó: motorsportimages)

Az 1989-es szezonra a March megbízást adott a Judd-nak, hogy keskenyebb motorokat építsenek az új autóhoz. Az EV névre keresztelt V8-as egységet eredetileg 75 fokos hengerszöggel szerették volna gyártani, de a Judd végül csak 76 fokos konstrukciót tudott legyártani. Ez a megoldás némiképen szélesítette az autó hátulját. A C891 a keskenyebb motorja miatt aerodinamikailag hatékonyabb volt, mint közvetlen ellenfelei, viszont a nagyobb csapatok fejlettebb V10-es és V12-es motorjaival szemben vajmi kevés esélyük volt. Csak összehasonlítás céljából: Az akkori motorgyártók, mint a Honda, Renault, Ferrari közel 150 Le-vel erősebb erőforrást tudott kiállítani, amik még keskenyebbek is voltak, mint a Judd konstrukciója. Az akkori legjobbnak számító Renault például 67 fokos V10-est szállított a Williamsnek.

A bajt tovább tetőzte, hogy a brit csapatnál az 1989-es szezon felénél anyagi problémák jelentkeztek. A csapat feloszlott, a Formula-1 és F3000 programját a főszponzor, Akira Akagi ingatlanmágnás vásárolta meg. Az új csapat neve Leyton House March lett, de az 1990-es szezonra a March nevet teljesen elhagyták. Több kulcsfontosságú embert megtartottak, köztük Newey is maradt, valamint a két pilóta, Mauricio Gugelmin és Ivan Capelli.

A CG901-es remek színben festett, de a Judd V8-as egységeivel sok esélyük nem volt a sikerre. (Fotó: Legendary F1 / Twitter)

Newey továbbvitte a keskeny felépítményű terveit az 1990-es szezonra is. A CG901 névre keresztelt gépet továbbra is a Judd EV motorjai hajtották, amihez a 6 sebességes váltót továbbra is a March szállította. A felfüggesztés a hagyományosnak számító kettős keresztlengőkaros rendszerű maradt, a karosszériát pedig újrafényezték a Leyton House és a British Petrol színeivel. Az új jövevény igazán szemet gyönyörködtetőre sikeredett.

Azonban amennyire szép lett a CG901, annyira rossz is. A szezon első felében nem hogy pontot nem szereztek, Gugelmin és Capelli többször kvalifikálni sem tudták magukat a futamra. Vizsgálatot indítottak, ami során olyan dolgok derültek, mint például a szélcsatorna adatok konkrét eltűnése. Newey úgy döntött, kezébe veszi a dolgot, és egy új karosszériát valamint padlólemezt tervez, az első többrétegű diffúzorral. De a vezetőség elvesztette a türelmét, és mielőtt a B változat kész lett volna a CG901-ből, Newey-t kirúgták. Mondanom sem kell, hatalmas hiba volt.

A CG901B már jóval ütőképesebb volt Newey fejlesztéseinek hála, de a megbízhatóság maga volt a rémálom. (Fotó: Pinterest)

Az átfejlesztett CG901B a Paul Ricardon mutatkozott be még abban a szezonban, nem is akárhogy! Newey fejlesztései olyan mértékben javítottak az autón, amit álmaikban sem gondoltak volna. A csapat két pilótája, Capelli és Gugelmin egészen a záró szakaszig vezette a versenyt. Sajnos csak a záró szakaszig, mivel Gugelmin motorja megfőtt, majd Capelli autója is lassulni kezdett. Az egyre gyengülő Leyton annyira lelassult, hogy Prostnak végül sikerült megelőznie őt, de a 2. helyre még be tudott futni. A szezon hátralévő részében sem mentek rosszul a Leyton House versenygépei, de a megbízhatóság nem volt az erősségük. Capelli 2. helye így az egyetlen szép emlékük maradt az évből.

1992-től már újra March néven indultak. (Fotó: Pinterest)

1991-re a Leyton House egy exkluzív szerződést kötött az Ilmorral egy új, V10-es motorra, de ez sem hozta a jobb eredményeket. Akagi még ebben az évben belekeveredett pár kétes japán ügyebe, amik következményeként teljes vagyonát kiárusította. A döntésnek a csapat is áldozatul esett, ami így visszakerült a March berkeibe. Az 1992-es szezont újból March néven kezdték meg, de végül ez lett az utolsó évük a Formula-1-ben. Érdekesség, hogy az 1992-es szezont a Williams nyerte (egyénit és konstruktőrit is) az FW14-gyel, amit nem meglepő módon Adrian Newey tervezett.

Mi a tanulság? Soha ne rúgd ki Adrien Neweyt!