Tegnap került megrendezésre a GPL bajnokságunk második fordulója, az Olasz Nagydíj. Az évadnyitóhoz képes kicsit megfogyatkozott mezőnnyel, 21 pilótával vártuk a szabadedzések kezdetét. A 40 perces gyakorlás alatt szerencsére mindenkinek sikerült fellépni a szerverre és pár mért kört is meg tudtak tenni. Egy kiesőn viszont máris akadt: A gyenge internetkapcsolata miatt Csapó László visszalépett a futamtól. Nagy kár érte kiváló… akarom mondani, Pole-ra esélyes időt tudott autózni a heti gyakorlások alkalmával.

Ezek után következett az időmérő. Eszméletlenül szoros küzdelmet láthattunk a Pole-ért, amit végül Forgács Péternek sikerült megszereznie 15 EZREDDEL. Az egész élmezőnyben minimálisak voltak a különbségek, amíg a teljes mezőny 6 másodpercen belüli időt ért el. A szándékosan gyengébb autóval induló Wéber Gábor csak a mezőny közepéből, a 4. sorból rajtolhatott.

A rajtnál sajnos a H váltóval rendelkező pilóták jelentős hátránnyal indultak (ezt ki fogjuk küszöbölni), így a Grande kanyarban már a 4. helyről rajtoló Sáray Zsigmond fordulhatott el elsőként. A Honda fantasztikusan jó köröket autózott, és 20 másodperc körüli előnyre tett szert a 8. körre. Mögötte Forgács Péter próbálta tartani a tempót, de egy külső tényező, méghozzá az internetszolgáltató keresztbe tett a versenyzőnknek.

A dobogó második fokát így nagy felzárkózással Nemes Bálint szerezte meg, mögötte pedig Jákói Kristóf haladt, mikor sajnálatos módon beütött a crach és meghalt az Assetto Corsa szerver… A versenyt így 9 teljesített kör után, a pontok 50%-val le kellett intenünk, mivel a kialakult különbségek miatt nem tudtuk igazságosan visszaállítani a sorrendet.

Nagyszerű csatákat hozott a rengeteg egyenes. Többnyire koccanás nélkül sikerült is lebonyolítani őket.

Így sajnos rengeteg további meccstől fosztott meg minket a technika, köztük a rajtnál visszaeső Wéber Gábor felzárkózásával, Jákói Kristóf harcával a dobogó második fokáért, valamint a Szűcs-Gellér párharc végeredményével.

Ennyin múlott a Gellér Kristóf-Szűcs Dominik párharc. Egy hajszállal, de Dominik volt előrébb a Lotussal.

A félbeszakadt futamot visszanézhetitek:

Nem hivatalos végeredmény 9 kör elteltével:

  1. Sáray Zsigmond – Honda
  2. Nemes Bálint – Ferrari
  3. Jákói Kristóf – Ferrari
  4. Beke Tibor – Honda
  5. Baán Szabolcs – Lotus
  6. Szűcs Dominik – Lotus
  7. Wéber Gábor – Cooper
  8. Biczo István – Ferrari
  9. Kothencz Balázs –
  10. Gellér Kristóf – Eagle
  11. Bátori Gergő – Lotus
  12. Dérer Ramon – Eagle
  13. Viszlai Emil – Honda
  14. Bozsó Márton – Lotus
  15. Kis-Bús Gergő – Ferrari
  16. Májer Tibor – Ferrari
  17. Keszthelyi Koppány – Honda
  18. Forgács Péter – Ferrari
  19. Takács Máté – Lotus
  20. Demeter Ádám – Ferrari
  21. Csapó László – Lotus

A pilóták egyhangú döntése miatt a futam második felét vasárnap este le fogjuk futni, méghozzá a 9. kör végeredményével egyező rajtsorrenddel, amennyiben a technika is engedi!