Tegnap este lezajlott az F1 2020-as bajnokságunk 2. versenye, a Holland Nagydíj. Az idénre megújult pálya elég nagy kihívást tartogatott a versenyzőknek, különösen a hepehupás felszíne és a keskeny aszfaltcsík okozott komoly gondokat. A május 1-i időpont miatt egy kicsit megcsappant létszámú mezőny állt fel a rajtrácsra, így most a vizsgált esetek száma is alacsonyabb volt. Következzenek ezek:

1.eset: A rajtnál a fantasztikus reflexekkel elinduló Szabó Gábor, a T1 féktávjához érve elkezd balra húzódni, aminek a következménye az lett, hogy meglökte a mellette haladó Rózsási Ádámot, aki így leszorította a pályáról a külső íven érkező Takács Mátét. A verseny előtti eligazításnál nagyon szigorúan felhívtuk a versenyzők figyelmét, hogy az első pár kanyarban ne tereljenek, lehetőleg egyenesen érkezzenek meg a féktávra (“Hogyan Versenyezz doksink idevágó passzusa is sávokban közlekedésről beszél a rajtnál illetve a rajt után és párbajok esetén). Sajnos Gábor ezt nem tartotta be, így baleset okozásáért 5 másodperces büntetésben részesítjük.

2.eset: A rajtnál a fal mellett haladó Biczó István autója hirtelen elrepül, majd leérkezéskor eltalálja Szabadi Szabolcsot, összetörve a McLarent. Szabolcs az esetet nem tudta elkerülni. A visszajátszást megnézve látható, hogy István a fal textúrájában megakad, majd ezután emelkedik el. Ezt a balesetet a versenypálya modellezésének hibájaként írjuk fel, természetesen nincs büntetés!

3.eset: A Hugenholtz kanyarba érkezve Morvai Martin megcsípi a füvet, így minimálisan lassulva egyenesen eltalálja a falat. A McLarenbe röviddel később Benedeczki Gábor is nekiütközik. Mivel mindkét pilóta önmagától is elvétette a kanyart, így a kettejük ütközése csak következmény. Nincs büntetés.

4.eset: Szintén a 3-as kanyarban találkozik Beke Tibor és Forgács Péter. Tibor kicsit elfékezte a kanyart, majd eltalálta Forgács Péter hátsó kerekét. Ezek után a McLaren leszorítja az Alpha Taurit, ami végén keresztbe is áll. Itt mindkét pilótát szóbeli figyelmeztetésben részesítjük! Peti a kanyar elején már előrébb van, mint Tibi és el akarja kerülni a tömegjelenetet előtte, itt Tibi elvehette volna picit. Ugyanakkor Petinek pedig nyitni kellett volna a kormányon, mikor már egyértelműen eljött a karambol mellett, hogy Tibinek maradjon helye.

5.eset: A verseny közepénél a frissebb gumikon érkező Morvai Martin az 1-es kanyarban eltalálja Varga Balázst. A két autó között nagyon nagy volt a tempókülönbség, továbbá az is hozzájárult az esethez, hogy Balázs erősen elfékezte a kanyart. Azt a tényt viszont nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy Martin körhátrányban érkezett meg, így neki különösen igyekeznie kellett volna, hogy elkerülje a kontaktust a két autó között. Kísértetiesen emlékeztet minket az eset a 2018-as Verstappen-Ocon találkozóra! Sajnos a két autó ilyenkor nem egyenrangú fél. Martinnak így egy szóbeli figyelmeztetést kell kiosztanunk.

A hivatalos végeredmény így 1 helyen változik a leintéskori sorrendtől: Az első helyen beért Szabó Gábor elveszíti a pozícióját és 0,6 másodperccel Forgács Péter mögé kerül.

A teljes lista:

  1. Forgács Péter
  2. Szabó Gábor
  3. Varga Balázs
  4. Takács Máté
  5. Nemes Bálint
  6. Beke Tibor
  7. Lehoczki Máté
  8. Benedeczki Gábor
  9. Dérer Ramon
  10. Szabadi Szabolcs
  11. Várkonyi Richárd
  12. Morvai Martin
  13. Vas Gergő
  14. Molnár Áron
  15. Rózsási Ádám
  16. Biczó István