Drivers and Team Managers Briefing – 6 Hours of COTA at Circuit Of The Americas – Austin – Texas – USA

1. eset, Szabó Gábor, Dérer Ramon: a rajtnál ütközött a két úriember. Ramon láthatóan nagyon figyelt az élről induló Forgács Péter, Takács Máté duóra, ami miatt korán fékezett a külső íven. Mikor Ramon a fékre lépett, Gábor még messze volt a Mercedestől, de annak korai fékezése miatt a bejáraton már összértek. A kanyar megkezdésekor Gábor első tengelye nincs Ramon hátsó tengelye előtt, Ramon sem fékezett indokolatlanul korán, ellenben Gábor sem fékezett későn, mivel a távolság közte és az előtte haladó Forgács Péterhez képest állandó. Gábort annyiban terheli felelősség az ütközésért, hogy annyi lendülettel, amit át akart vinni a kanyaron nem tudott volna a saját sávjában, Ramon mellett elfordulni a kijáraton. Ezért az óvatlansága miatt, mint hátulról érkező szóbeli figyelmeztetésben részesítjük!

2. Eset, Beke Tibor: Első kör, bástyánál elfékezi Magát és tömegjelenet alakul ki. Ez megesik, nincs büntetés!

3. Eset, Szabó Gábor, Rózsási Ádám: Ádám T3-ban nagyon későn fékez és eltalálja Gábort, aki nyit a kormányon, hogy elkerüljék az ütközést, de sajnos ez nem elég. Az eset egyértelműen Ádám hibája, figyelmeztetést kap! Mivel ez volt Ádám 3. büntetése (2-t még Bahreinben szerzett), ezért az Osztrák Nagydíjon az utolsó rajthelyről kell indulnia!

4. Eset, Beke Tibor, Benedeczki Gábor: az előző eset okán a pályára visszakeveredő Ádám mellé odaér Tibor, nincs előzés a dologból, Tibor középre kényszerül, Gábor pedig eltalálja. A felelősség Gáboré, jár a figyelmeztetés!

5. Eset, Dérer Ramon, Lehoczky Máté, Kovács Loránd: Ramon elrontja T3-at, nagyon rossz helyen van, de okosan nem próbál egyből megfordulni, viszont se Máté, se Loránd nem számíthat arra, hogy ott lesz a külső íven, mindketten eltalálják kicsit a Mercedest. Ramon jól mérte fel a helyzetet, Máté és Loránd pedig abszolút vétlen volt a dologban, nincs büntetés!

6. Eset, Takács Máté, Nemes Bálint: Máté elrontja T2-t és igyekszik gyorsan megfordulni, amikor Bálint eltalálja a kanyarkijáraton. Egyikőjük sem tehetett volna semmi többet, Máté nem a versenyívre jött vissza, Bálint pedig nem számíthatott arra, hogy Máté próbál megfordulni, ez egy szűk kanyar, nincs büntetés!

7. Eset, Dérer Ramon, Rózsási Ádám: Ramon elszámolja magát, azt gondolja, hogy véget ért a verseny és meg sem próbálja bevenni az első kanyart és telibetalálja Ádámot. Ramon figyelmeztetésben részesül!

Hivatalos Végeredmény

  1. Forgács Péter – McLaren
  2. Takács Máté – Ferrari
  3. Szabó Gábor – Racing Point
  4. Biczo István – Ferrari
  5. Morvai Martin – McLaren
  6. Nemes Bálint – Mercedes
  7. Rózsási Ádám – Mercedes
  8. Dérer Ramon – Mercedes
  9. Benedeczki Gábor – Alfa Romeo
  10. Beke Tibor – Alpha Tauri
  11. Lehoczky Máté – Racing Point
  12. Kovács Loránd – Red Bull