Bővebben Vettel és a Ferrari elmérgesedő viszonyáról ebben a cikkben értekeztem immár több mint 1 éve, érdemes vetni rá egy pillantást.


Vettel és a Ferrari – egy kezdetektől halálraítélt kapcsolat


2019 végére ugyanis világossá vált, hogy a Ferrari nem képes kezelni a Vettel-Leclerc párost, a tétjeiket pedig inkább a fiatal tehetségre teszik fel.

Tavaly a monacói csillag lényegében berúgta az ajtót Maranellóban, első évében legyőzte a korábban elsőszámúként kezelt Vettelt és gyorsan érkezett a bejelentés, hogy 2024 végéig meghosszabbították a szerződését. Vettel ezzel gyakorlatilag vert helyzetbe került és Számomra nem az volt a kérdés immár 2018 nyara óta, hogy eljön-e a Ferrariból, inkább az, hogy mikor. Nem túl nagy meglepetésre, elindult a láncreakció a Forma 1 pilótapiacán azzal, hogy Sebastian Vettel bejelentette az elkerülhetetlent: elhagyja a Ferrarit 2020 végén.

A döntéssel nagyjából borítékolhatóvá vált, hogy a nagy álmát, miszerint a Ferrarival világbajnokságot fog nyerni, elbukta és nem lesz képes Schumacher nyomdokába lépni. Alonso után ismét egy top pilóta bukott bele ebbe a küldetésbe és még fel sem ocsúdtunk a hírből, máris indultak a találgatások.


Hová igazol majd Vettel?


2018 Hockenheim: a világbajnoki reményeivel együtt Vettel a Ferraris karrierjét is végleg falba rakta aznap délután...
2018 Hockenheim: a világbajnoki reményeivel együtt Vettel a Ferraris karrierjét is végleg falba rakta aznap délután…

A sarokbaszorított 4-szeres világbajnok


Mindig izgalmas, amikor egy top pilóta kerül a célkeresztbe az átigazolások piacán, ám Vettel számára nem voltak túl kecsegtető lehetőségek: Renault, McLaren, Aston Martin. Mindnek ugyanaz a baja: iszonyú messze vannak attól, hogy bajnokesélyes autót építsen 4-5 éven belül. Legyünk őszinték, a Renault egyelőre attól is messze van, hogy egyáltalán autót építsen. A márka hirtelen veszteséges lett, egyáltalán nem lepődnék meg, ha a hibridéra kezdete óta semmilyen komolyabb eredménnyel nem rendelkező gyári istálló egyszerűen ismét kivonulna a Forma 1-ből.


Seidl alatt a McLaren fejlődni kezdett, de Vettel helyett mégis Ricciardo érkezett…(fotó: McLaren)

A McLaren már egy jobb opció lehetett volna, a Porsche gyári LMP1-es projektéről érkezett Andreas Seidl nagyon komolyan elkezdte rendbetenni az egykor szebb napokat is megélt wokingi istállót, ráadásul Vettellel is jó a viszonya. Mindezek ellenére, a tény marad, még így is 2-3 év kellene legalább, míg a McLarenből lesz is valami, Vettelnek pedig nincs ideje kivárni egy ilyen projektet. Sainz megüresedett helyére érkező Ricciardo már pont annyival fiatalabb, hogy neki még van esélye sikerre vinni a projektet.

Túl sok esélyt adott a Ferrarinak a 4-szeres világbajnok, az idei évvel együtt összesen 6 szezont töltött az olasz média kereszttüzében és a Mercedes árnyékában (nyugodtan megelőlegezhetem az idei évet is a Mercinek, az lenne az igazi meglepetés, ha nem Ők lennének a favoritok). Ez is az egyik oka annak, hogy sarokba szorított állapotban van most…


Aston Martin: kecsegtető lenne, Lawrence Stroll sok pénzt tesz a projektbe, de van pár megkerülhetetlen gond….

Az Aston Martin csupán papíron lehetőség, Perez komoly pénzeket hoz, Lance Stroll pedig nyilvánvalóan nem fog kikerülni abból az istállóból, amit az Apja vett. Igaz hosszútávon Lawrence Strollnak át kell gondolnia, hogy mit szeretne: győztes csapatot, vagy pedig a fiát szponzorálni, mert jelen helyzetben Lance nem épp a legélesebb kés a fiókban…


Vettelnek egyetlen esélye maradt így, mégpedig a Mercedes!

Létrejön az álompár?


Megtörténik a lehetetlen????

Hamilton és Vettel a Mercedesben. Teljesen elmebeteg megoldásnak hangzik és óriási kockázatot kellene vállaljon Toto Wolff, ahhoz, hogy ez létrejöjjön, de egyáltalán nem olyan lehetetlen, mint amilyennek elsőre hangzik. Mert ha valamiben, akkor abban biztos vagyok, hogy ha Vettel Brackley-ben köt ki, az 110%, hogy Bottas helyén lesz. Hamiltont hülye lenne elengedni a Mercedes, ráadásul a Ferrari leigazolta Sainz-ot, így az az ajtó bezárult, a Red Bull pedig tökéletesen elvan az Albon-Verstappen autóval. Bottas távozásának pletykáját erősíti az elmúlt napokban többször lehozott “hír” arról, hogy a Daimler vezetősége Vettelt a Mercedesben akarja látni, míg Bottas managementjét látták már a Renault és a Red Bull környékén is beszélgetni.


Picit elgondolkodtam, hogy miért lenne jó, ha Vettel a Mercedesbe kerülne Bottas helyére:

  • Vettel érzékeny, kedves lelke és személyisége tökéletesen illik a Mercedes kultúrájába, ráadásul Toto Wolff személyében kapna egy olyan vezetőt, aki alatt a legjobbat hozhatná ki magából.
  • Míg Hamilton saját bevallása szerint nem tölt túl sok időt a szimulátorban és nem is szereti, Vettel munkamániás módjára tolja és nagyon hasznos visszajelzéseket ad, ami 2021-től az új Ground Effect érában még inkább fontos lesz az autó fejlesztésének szempontjából.
  • Német autóban német pilóta, mindenképp jó marketing fogás (Nico Rosberg is német, tudjuk, de Őt a világ leginkább Keke Rosberg fiaként ismeri, aki pedig finn!)
  • Talán a Vettel-Hamilton viszony nem mérgesedne el annyira. Ne legyen illúziója Senkinek: a rengeteg tiszteletteljes pillanat, amit váltott Egymással a 2 bajnok leginkább a médiának szólt, semmint, hogy valódi tiszteleten alapulna és ez azonnal ki is jönne, amint éles csatába kerülnének Egymással a VB címért, de talán kisebb lenne a feszültség, mivel Vettel nagyon erős csapatjátékos jellem.
  • Ha a Mercedes továbbra is ilyen domináns autó marad, legalább azzal adhatnak izgalmat, hogy a 2 pilótájuk megküzd a címért, ahogy az a Rosberg-Hamilton érában is volt.
  • Ha a Mercedes a gazdasági helyzet és az elért eredményei miatt rövidesen kivonulnának, nem lenne veszíteni valója ezzel a duóval.

Őszinte leszek, nagyon pici az esélye, hogy Toto Wolff bevállalja ezt a párosítást, de ha igen, akkor dörzsölhetjük a tenyerünket! Nem valószínű, hogy a következő években a Mercedes hirtelen verhetővé válik, de legalább lesz értelme leülnünk vasárnaponként, mert vélhetően Vettelnek sokkal több esélye lesz Hamilton ellen, mint Bottasnak valaha….