Szinte biztos, hogy a mai nap legfontosabb híre, hogy biztossá vált az F1 európai naptára, benne 8 futammal és 6 helyszínnel. A hivatalosan kiadott naptár szinte pontosan megegyezik az Autosport által 3 hete publikált verzióval, aminek a hitelessége, vagyis inkább a szavahihetősége lenne a cikkünk alapja.

Az a bizonyos naptár a következő helyszínekből állt:

  • Red Bull Ring
  • Silverstone
  • Hungaroring
  • Barcelona
  • Spa
  • Monza
  • Sochi
  • Shanghai
  • Austin
  • Mexikóváros
  • Interlagos
  • Bahrein
  • Abu Dhabi

Természetesen ez messze nem biztos lista, de alapjaiban nem tér el sokban a realitásoktól.

Dupla bahreini versennyel fordul majd rá a mezőny az évzáróra

A legnépszerűbb februári tartalmaink a Boncasztalok voltak, ahol Szabi és Józsi egyesével végigment az autókon és kivesézték, hogy milyen módosítások történtek azokon a tavalyi modellhez képest. Egyértelműen látszódott, hogy minden csapat elindult a tavalyinál kifelé döntöttebb első szárnyak felé, a kieső leszorítóerőt pedig a szűkebbre pakolt hátsó rész miatt hatékonyabban működő diffuzorral pótolják. Két kivétel van mindössze: A Mercedes-Racing Point. Az ő konstrukciójuk a semleges tartományon mozog, minimális a szárnyelemek döntöttsége.

A legfelső szárnyelem ívein egyértelműen látszik a filozófiabeli eltérés: A Mercedesé majdnem vízszintes,
amíg az Alpha Tauri szárnya meredeken ível lefelé

Az új naptár viszont eléggé átrendezi a pályák összetételét: Monaco és Szingapúr kiesésével megfeleződtek azok a pályák, ahova kifejezetten szükséges a legnagyobb leszorítóerőt biztosító aero-csomagot elvinni. Három ilyen helyszín marad: a Hungaroring, Mexikóváros és Abu Dhabi. Ezen pályákon túl inkább a közepes, vagy alacsony leszorítóerős helyszínekből áll a naptár. Ezeken túl kiesett még Ausztrália, valamint Zandvoort is, ahol megint a leszorítóerő dominált volna, nem a végsebesség.

No persze itt most nem arra célzok, hogy Austinban, vagy Interlagosban felesleges elem a leszorítóerő, de ezeken a helyszíneken van annyi padlógázos szakasz, ahol egy kompromisszumos beállítás mellett az out-wash autók pariban, vagy előnyben is lehetnek a Mercedes-Racing Point megoldásával szemben EGY KÖRÖN. A kíméletesebb gumikezelés és ezáltal a jobb versenytempó még mindig a magasabb leszorítóerős csomagoknál lesz, de tudjuk: a mai F1-ben a pályapozíció többet ér, mint a nyers tempó.

A lényeg, hogy a naptár 16 futamának a felén, már a tavalyi Ferrari és Red Bull is felért a Mercedesre, amely idén megmaradt a nagyobb leszorítóerős csomagjánál. A pályák legtöbbje viszont éppen a minél alacsonyabb légellenállásnak kedvez. Kicsit kisarkított állítás, de az SF90, a maga alapjaitól kezdve elrontott aero-koncepciójával is versenyképes lehetne a futamhelyszínek felén az idei motorral felszerelve.

A közép- és kiscsapatoknak ez pedig egy egyértelműen jó lehetőség lehet arra, hogy a Hungaroring-Mexico-Abu Dhabi futamokat “beáldozva” egy minimális leszorítóerős autóval megcélozzák a Red Rull Ring-Spa-Monza-Bahrein kvartettet, hogy egy szerencsés dobogóval a középmezőny élére ugorjanak. Az élcsapatoknak ugyanígy több erőforrást kell a kis leszorítóerős csomagok fejlesztésére fordítaniuk. Alig várjuk a kanál alakú hátsó szárnyak visszatérését!

Mikor túlságosan sok a légellenállásod, csippentsd le a szárnyak alsó végeit.

A Mercedes 7. címe ellenére viszont így sem tennénk fel nagy összegeket…