Toto Wolff egy igazi tavaszi bevásárlást csapott május utolsó heteiben. Három hét alatt bevásárolta magát a teljesen átszerveződő Aston Martinhoz, majd a pénzügyi gondokkal küszködő (igazából haldokló) Williamsbe is. Ezekkel a lépésekkel az F1 legkomolyabb befektetője lett a sorozaton belül. Claire Williams leszámítva ugyanis egyetlen másik csapatfőnök sem birtokol részesedést a saját csapatában, nemhogy másik alakulatban is.

Wolff nem most vett először Williams részvényeket, sőt ennél jóval nagyobb részesedése is volt ott. A grovei csapat szigorúan ügyel rá, hogy a részvények 51%-a mindig a Williams család kezében legyen (pár hónap múlva ez lehet változik), de 2009-ben Wolff 15%-t is vásárolt a csapatban. Gyorsan ki is nevezték ügyvezető igazgatónak. 2012 végén viszont jött a Mercedeses ajánlat, amit természetesen nem tudott elutasítani. A mostani 5%-os részesedését a későbbiekben ki is bővítheti, amennyiben a család ténylegesen megválik majd az alakulattól. Ha ez jelenti a 10. csapat fennmaradását, ám legyen.

Sokaknak lehet emlékei sincsenek róla, de Wolff még a Maldonaldo érában tolta a Williams szekerét!

A friss, ropogós Williams részesedés mellett nem elfelejtendő, hogy a Daimler 70%-n túl a maradék 30%-a a Mercedes gyári csapatának Wolff kezében van. Sokat cikkeztek már róla, hogy ez amolyan menedék is, ugyanis ha a Mercedes elvágja a gyári támogatást, a csapatot átveszi az osztrák. Jöhetne a Wolff GP!

Hondából Brawn GP, Mercedesből Wollf GP lehet.

A Mercedes csapatfőnöke így jó barátjával, Lawrance Strollal mindhárom Mercedes motorral versenyző csapatban érdekelt, már amolyan konszern alapításán is gondolkozhatnának. Természetesen erről az eshetőségről is írt rengeteget a média, valamint mi is igyekeztük felvázolni a lehetőséget, miszerint a Mercedes bevásárolja magát az Aston Martinba, cserébe az F1-es istálló majd Aston Martin Racinggé alakul, Wolff és Stroll közös tulajdonaként. Az azóta kelt nyilatkozatok megcáfolják ezt az elképzelést. Az üzlettársi kapcsolatot viszont egyértelműen jelzi, hogy Wolff $3 millióért megvásárolta az Aston Martin 0,95%-t. Állítása szerint szigorúan befektetési céllal. Számítása szerint ugyanis a nehéz helyzetben lévő brit márka a vezetőség leváltása után szárnyalni fog.

Összegezve a helyzetet, Wolff elmúlt hónapokban megejtett vásárlásai biztosítják, hogy jó ideig fogjuk még őt az F1-es paddockban látni, akár csapatvezetőként, akár csapattulajdonosként. Szegény Stroll pedig egyetlen csapatával vigasztalódhat…