1978 június közepét írunk, az Andretti-Peterson páros toronymagasan vezeti a bajnoki tabellát az új Lotus 79-el. A Venturi-csövekkel szerelt autó extra leszorítóerejével egyetlen márka sem vetekedhet. Mikor nem ütötte fel a fejét valami hatalmas probléma, meg sem tudták szorongatni a két Lotusost.

A csapatok többsége el is engedte a szezont és javában dolgozott az új gépén, amik 1979-ben debütáltak, mindegyik Ground Effecttel vértezve. Voltak viszont egy csapat, aki még abban az évben meg akarta dönteni a Lotus uralmat. Logikájuk az volt, hogy 78-ban még csak 1 ellenfelük lenne, amíg 1 évvel később már az összes korábbi élcsapat felzárkózna rájuk. Volt viszont egy gond…

Az Alfa Romeo V12-es motorja túlságosan is terebélyes volt

A Lotus és lényegében az összes többi csapat a közel 10 éves múltra visszatekintő DFV-t használta. A 90°-os V8-as motor teljesen átlagos méretű volt, az akkori autók legtöbbje ezen motor köré épült. A Brabham által használt Alfa Romeo viszont egy V12-es boxer motor volt, ami teljesen kihasználta a hátsó kerekek közötti teret. Oda bizony nem lehetett Venturi csöveket illeszteni.

A csapat főtervezője viszont gondolt egyet és a szokásos szoknyák mellett még egy (mostanra biztosan leesett mindenkinek) ventilátort is az autóra szerelt. Hivatalosan a ventilátor az autó hűtését célozta meg, gyakorlatilag viszont az autó alatt hozott létre egy alacsony nyomású teret, amit a szoknyák tartottak meg. Gordon Murray új hintója pedig az 1978-as Svéd Nagydíjon debütált, amit napra pontosan 42 évvel ezelőtt rendeztek meg. Maga a Design nem volt új, a Can-Am sorozatban 8 évvel korábban is bemutatkozott.

A Chaparral 2J egy helikoptermotorral is képes volt hasonló kanyarsebességre

A megoldás sokkalta hatékonyabb volt, mint a később elterjedő Venturi-csöves oldaldoboz. A pilóták vezetési stílusát viszont jelentősen átalakította. Lauda gyorsan megszokta az autót, majd a futamon (Andretti hibája után) lényegében megcsúfolta a mezőnyt. A következő autónak fél percet adott, és csak a dobogósok nem kaptak kört.

A futam után mindenki elfelejtette, hogy addig a Lotust tartották a csaló rossz fiúnak és a Brabham lett a közellenség. Egyetlen vádat tudtak felhozni az autó ellen, mégpedig azt, hogy a felszívott kavicsokat hátra lövi ki az autó, ez pedig balesetveszélyes. A tárgyalás viszont nem jutott el az ítéletig sem. Ugyanis történetesen Bernie Ecclestonenak hívták akkoriban a Brabham főnökét, aki már ekkor is magasabb pozíciók felé kacsingatott a sportágon belül. Ő belátta, hogy ha versenyezteti az új autókat, akkor sokkalta rögösebb útja lesz felfelé a ranglétrán. Éppen ezért úgy döntött, hogy visszavonultatja az autókat, még mielőtt bármilyen ítélet születik. A Brabham BT 46B így soha sem lett szabálytalannak nyilvánítva. 100%-os győzelmi arányával pedig egyedülállónak tekinthető.

Mivel magasabb politikai célok áldozatává vált, így napjainkban csak technikatörténeti érdekesség marad.

Egy évvel később a Brabham is bevetette a Venturi-csöves autóját, ami miatt leváltotta az Alfa motorokat és visszatértek a jó öreg Cosworth DFV-hez. Így dobott el a Brabham egy bajnoki címre esélyes autót, ellenben Ecclestone útja megnyílt a FOM megalapításához, majd a sportág üzleti oldalának teljes irányításához.