Nyilvánosságra hozták a Formula E új naptárát. A papíron 2020/21-es szezonnak keresztelt évad 14 versenyből fog állni, amit 12 városban fognak lefutni. A dátumokat megnézve viszont van egy kis bökkenő: egyetlen versenyt sem tartanak az idei évben. És bárhogy gondolkozunk nem értjük ennek az okát…

A Formula E-ben egyedül az autók hajtáslánca fejleszthető, ergo nincs szükség hosszas téli szünetre, hogy kifejlesszék az új autót. Az idei szezon Berlinben fog véget érni augusztus 10-én. 5 hónapig úgy fog ülni a bajnokság, hogy valós oka nem lesz rá. Ezzel pedig, ahogy a címben is olvashattátok rengeteg nézőt fognak veszíteni.

A Formula E eredeti célja ugyanis egy téli sorozat létrehozása lett volna. A bajnokság novemberben kezd, mikor a WEC, F1, WTCR, DTM, IndyCar, MotoGP már kifutott, vagy eldőltek a címek. Ilyenkor jobb híján ráfanyalodnak a motorsport rajongók, téli hiánypótlóként megnézték volna a futamokat. A 10-12 verseny megrendezésére 5-6 hónapjuk lett volna, hogy egy európai tavaszi szezonnal lezárják azt. Télen így sok nézőt “örökölnek meg” a nagyobb bajnokságokból, ami a többi sorozat újbóli elindultával szépen csökkenne. Így viszont ők lesznek a kis halak a hétvégi felhozatalokban.

Nem árulunk el ugyanis nagy titkot, hogy ha egy hétvégén lesz F1, FE, IndyCar és MotoGP, akkor biztosan az FE-t hagyjuk ki. Ezen okból a márciusi Kínai Nagydíjtól alig számíthat nézőre a sorozat. Csak az első 4 futam fér bele a holt szezonba. Szerintem ez elég nagy hiba a sorozat részéről, amely párhuzamosan futva nem konkurencia a többi sportágnak.