Érkezik a Project CARS 3….Örülünk Vincent?

Nem kapott akkora figyelmet, de mielőtt belefogunk, gyorsan mondjuk ki, hogy tavaly év végén a Codemasters szőröstül bőröstül megvette a Slightly Mad Studiost.

“Sokat akart a szarka…”

Néhány hete a semmiből feltűnt a Slightly Mad Studios és bejelentette, hogy a Project CARS 3 még idén nyáron érkezik! A második rész már kifejezetten jó úton járt, persze még csókolommal köszönt az rFactor 2-nek és az iRacingnek, ha a fizikáról volt szó, de legalább már egy légtérben tartózkodhattak…

Nem kapott akkora figyelmet, de mielőtt belefogunk, gyorsan mondjuk ki, hogy tavaly év végén a Codemasters szőröstül bőröstül megvette a Slightly Mad Studiost. Ez óriási blamának számított azok után, hogy a Project CARS 3 még anno úgy lett bejelentve, hogy saját konzolt is kap a játék…

Az utóbbi napokban elkezdtek szivárogni az információk azoktól, akik már próbálták a játékot és a címekből kiindulva, nincsenek elájulva!

Így jutunk el a mostani cikkig, kapaszkodjatok, fájni fog!

Most ezt miért?!

A Project CARS 3 Developer Blogját olvasgatva arra lettem figyelmes, hogy bődületes egyszerűsítéseket léptek meg:

  • A gumik fizikája erősen limitált: a felület melegedésén kívül semmi nincs modellezve, nem fog kopni a gumi, sem pedig elrobbanni
  • Üzemanyagfogyasztás nem lesz a játékban
  • A felső kettőből következik, hogy boxkiállás sem lesz

Ehhez hasonló fizika a gumikhoz utoljára a GPL-ben volt, de az legalább autentikusnak hatott, hiszen az akkori versenygumik nagyon nehezen koptak el.

Tankolni a pitben nem lehetett, kerékcsere sem volt, de az üzemanyag fogyott és változott az autó súlya, ebből kifolyólag a tempója és a viselkedése is. Megjegyzem a GPL 1998-ban jött ki, tehát egyetemen lassan végzős lenne…Kifejezett arculcsapás mindez a Project CARS 2-höz képest, főleg, amikor ilyeneket olvasok:

We wanted to bring a renewed focus on the driver and the racing. So now you don’t need to spend hours in a practice session working out the tyre life of a set of tyres for one car in one condition, and you don’t need to do the maths on how many litres of fuel you need to finish the race, and you won’t be punished for picking the wrong strategy and so on.

Elnézést kérek, de pontosan ez is hozzátartozik a versenyzéshez, pont ezek azok (gumikezelés, stratégia), amik a valós fizikai versenypályán döntőek a győzelem szempontjából, mivel a top pilóták nyers tempója és konzisztenciája borzasztó közel van egymáshoz! Nem szeretnék összeesküvéseket szőni, de nehéz nem arra gondolni, hogy a Codemasters esetleg beleszólt a játék fejlesztésébe az elmúlt több mint félévben….Szomorú látni, hogy egy ígéretes sorozat ilyen lépéseket tesz, pedig meg lehetett volna oldani, hogy a realizmus foka szabályozható legyen, ne pedig egy előre definiált beállítást kapjon Mindenki.

Szép, szép, de minek, ha a gumik nem kopnak…

“…the core of the simulation is still the core of the game, but we’ve really made Project CARS 3 about the driver. In the end, racing and driving is actually meant to be a fun and rewarding experience, and being competitive in a race should be more about your skills and the upgrades and so on, and less about whether you can afford to sit and spend countless hours deep-tuning every layer of your setup.

Igen, valóban kisebb kedvvel ül le az átlag pilóta egy program elé, amivel nem tud mit kezdeni, de valóban az lenne a megoldás, hogy a lehetőséget is elvesszük a hardcore réteg elől?

Tényleg az a legjobb pilóta, aki csupán a nyers tempóban jeleskedik?

Mert a leírtak alapján a Project CARS 3-ban ez elég lesz, így pedig nincs különbség Számomra a PC3 és a Need For Speed között. Senki ne értsen félre, van létjogosultsága az NFS szériának, de ahogy sokan Mások, így Én sem arra számítottam, hogy ebbe az irányba fognak elindulni!

Kár érte, kiváló ügynök volt…

Csalódott vagyok… Üzletileg persze simán nagyon kifizetődő lehet majd ez a lépés, ugyanakkor a trend nem ebbe az irányba mutatott eddig és mindenképp hidegzuhanyként ért ez a blog bejegyzés. Ilyen mértékű butítással a Project CARS az “ígéretes próbálkozás” kategóriából a “könnyed szórakozás” irányba mozdul el, de még mindig azt érzem, hogy hiába a 3. rész, súlyos identitás zavarban szenved. Nem tudja eldönteni, hogy szimulátor akar-e lenni, vagy arcade, valójában pedig egyelőre a 2 szék között arccal talajfogás esete látszik. A visszalépés a szimulátoros iránytól egyértelmű, persze, az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a mai igencsak telített piacon csakis a tökéletessel lehetne igazán villantani, de ez már másik történet…