Habár csak 4 nap telt el Forma 1-es esemény nélkül, és ugyanazon a pályán ragadtak a csapatok még egy fordulóra, nem telik el egy hétvége sem újabb fejlesztések hiányában. Lássuk, ki hogyan szeretne jobb teljesítményre szert tenni.

Ferrari

Ahhoz képest, hogy médiakommunikációjuk egy teljes koncepcióváltást sugallt, nem történt annyira jelentős változtatás az autón.

A mindenkit meglepő, Ferrarihoz hépest nagyon gyenge tempó miatt Maranellóban felgyorsították a gyártási folyamatokat, hogy a Hungaroringre készülő nagyobb fejlesztési csomagból néhányat már ezen a hétvégén be tudjanak vetni.

A bal felső képen a friss fejlesztés, alul pedig a régebbi verzió látható, jobb oldalt pedig a McLaren szárnymegoldása van kiemelve

Ahhoz képest, hogy médiakommunikációjuk egy teljes koncepcióváltást sugallt, nem történt annyira jelentős változtatás az autón. Az első szárny legalsó, fő eleme átalakult, a McLaren első szárnyára hajaz, ehhez pedig ívelt, véglap felé haladva lecsapott felső terelőelemek párosulnak, pont úgy, ahogy a rivális csapatnál látható.

A szárnyvéglap alján lévő örvénygenerátort is igazították a legalső fő szárnylap által okozott nyomásviszonyokhoz. Ennek az elemnek a fő célja, hogy a véglap egyfajta meghosszabbítása legyen áramlástanilag, tehát, hogy örvényeket generálva egyfajta falat képezzen a szárny alatt, és a szárny mellett lévő nyomásviszonyok között, meggátolva azok kiegyenlítődését (ilyenkor ugyanis csökkenne a leszorítóerő). Azzal, hogy a fő vízszintes szárnyelem véglaphoz való csatlakozása lejjebb került, megkönnyítette a nyomások kiegyenlítődését, így valószínűleg a módosult örvénygenerátol magyobb energiájú légáramlatokat gerjeszt, ezzel erősebb “falat” képezve.

A padlólemezt is átkozmetikázták Maranellóban, ugyanis a vágatokat megsokszorozták, amik a hátsó kerék elől próbálják elterelni a levegőt, ezáltal csökkentve a kerék által okozott káros turmulenciákat, növelve ezzel a fenéklemez hatékonyságát.

A hátsó szárny véglapján is megfigyelhető változtatás, itt a Mercedeshez hasonlóan apró terelőelemekkel felfelé igyekszenek terelni a levegőt, csökkentve a szárny mögött létrejövö alacsony nyomású teret, ezáltal faragva néhány ezredet a légellenállási együtthatóból.

McLaren

Bal oldalon a korábbi, jobb oldalt a frissített verzió látható.

Úgy, ahogy a Ferrari vett ihletet a McLaren első szárnyáról, úgy a McLaren is hasonló padlólemezt faragott, mint ami a Ferrarikon is látható volt (lentebbi kép). Itt szintén a hátsó kerék által keltett turbulencia menedzseléséről van szó, erre irányult a fejlesztés, ez egy rendkívül érzékeny terület, és nagyon nagy kárt tud okozni a kerék körüli káros áramlás a diffúzor hatékonyságában. A lehető legjobban meg kell akadályozni, hogy a keréktalpponti vortex átjusson az áramlástani szigetelő zónákon, és felborítsa a diffúzor tiszta áramlását.

Van némi egybeesés…

Williams

A Williams az autó feneke felé munkálkodott. Az autó egyik leghatékonyabb leszorítóerő termelő elemét, a T-szárnyat alakították át, mégpedig úgy, hogy két külön elemből álljon, így az éleken vortexeket tudnak generálni, amit később felhasználhatnak például a hátsó szárnyon nagyobb leszorítóerő képzésére. További ok a módosításra még az lehet, hogy ezzel a T-szárny nagyobb hosszában tudnak hatékony leszorítóerőt termelni, nem válik le olyan hamar az áramlás a szárny vége felé közeledve.

A motorborítást is szűkebbé húzták, amivel szabadabb teret engedtek a hátsó szárny felé áramló légtömegnek.

Red Bull

A RedBull nem készült fejlesztésekkel, azonban érdemes megemlíteni, hogy a szabadedzéseken a pilóták két különböző típusú orrkúpot teszteltek, amik között az S-csatorna bejárata a különbség, illetve ennyi látszik kívülről. Verstappen a leggyorsabb körét a régi orrkúppal futotta meg, kíváncsian várjuk, hogy a hétvége folyamán melyik változat mellett döntenek Adrian Newey-ék.

Nincs új a nap alatt

Ahogy látható a fentebbiekből a csapatok a jelentősebb fejlesztési csomagjaikat legkorábban a Hungaroringen láthatjuk, de addig is, hallgasd meg a múltheti Boncasztal élő adást, ezzel az írással összekombinálva teljesebb képet kaphatsz.