6 előszezoni teszt. Ennyi jutott Alex Marqueznek a gyári Honda nyergében, mielőtt futam nélkül leszerződtették Pol Espargarot a helyére 2021-re. A fiatal Marquez így 12-15 futam erejéig élvezheti a gyári hátteret, majd 2021-re az LCR Hondához fog csatlakozni. A tavaly őszi bejelentéstől fogva 9 hónap telt el és máris távozik.

Azt tudtuk, hogy nem Alex a legélesebb kés a Marquez famíliában, leigazolását inkább reklámfogásnak tartottuk. A Honda jelenlegi helyzetében viszont könnyedén megengedhette volna magának, hogy a testvérpárral folytassa. Alex a legkevésbé sem hátráltatta volna bátyját a bajnoki címért való küzdelemben, valamint egyedül Marc is képes volt megnyerni a konstruktőri címet a japánoknak. Utóbbi hihetetlennek hangzó statisztika kicsit torzít ugyan, de a tények a következők:

  • Repsol Honda : 458 Pont
  • Ducati: 445 Pont
  • Marc Marquez: 420 Pont
  • Jorge Lorenzo + Stefan Bradl: 38 pont
A katari teszten már pletykáltak Alex esetleges távozásáról

A felszabaduló helyet Pol Espargaro veszi át, aki mögött pár hete lezajlott a KTM teljes pilótakeringője. A spanyol 4 éve a KTM gyári pilótája volt, most kapott lehetőséget a továbblépésre. Marquezre még őt sem tartjuk nagyon veszélyesnek, de érdemi csatát várunk kettejük között. Nem túlzunk, ha karrierjének a legjobb lehetőségének nevezzük ezt az igazolást.

Alex az LCR Hondánál folytatja, valószínűsíthetjük, hogy Cal Crutchlow helyén. A 35 éves brit a középmezőny oszlopos tagja volt az elmúlt években. 3 győzelmével és 19 dobogójával ilyen Marquez dominanciában, privát motoron még kifejezetten sikeresnek is nevezhetnénk. Sérülései és kora miatt visszavonulásáról is pletykálnak, amelyet idén jelentene be. Alex érkezésével valószínű, hogy ez meg is fog történni.

Az LCR Honda legeredményesebb pilótája volt Crutchlow

A MotoGP-ben így már eléggé tiszta a 2021-es pilótafelállás, két fontos kérdés marad: Dovi marad-e a gyári Ducatinál, valamint az, hogy a Doctor hány évre kötelezi még el magát?