Azt korábban is sejteni lehetett, hogy Felipe Nasr és a Sauber 2016-os szakítása nem volt egy tündérmese. A héten viszont a Drivetribe közlésében napvilágot látott egy interjú, amit a brazil pilótával készítettek a sauberes évekről. Hihetetlen volt már csak végig is olvasni, hogy mit tettek azzal a pilótával, aki megmentette a csapatot az csődtől.

Az interjúban Nasr nem kevesebbet mond volt csapatáról, minthogy ténylegesen szabotálták őt a versenyzésben. Ez igencsak erős vád, a legtöbb élcsapat másodszámú pilótáit is ezzel szokták védeni a rajongóik, de Nasr konkrét részletekbe is belemegy.

Nasr 2015-ös bemutatkozása kellemes meglepetés volt, vezetésével konstruktőri 8. lett a csapat

A csapat és a pilóta viszonya 2015-ben jónak volt mondható. Mi más is lett volna, mikor a brazil háromszor annyi pontot szerzett, mint a csapattársa? Nasr bemutatkozó éve hasonlóan jóra sikeredett, mint Charles Leclerc első szezonja, mindketten a bajnoki 13. helyen végeztek. Persze ezzel nem mondanánk ki, hogy hasonló tehetségek.

2016-ra viszont jelentősen romlott a csapat anyagi helyzete, ezzel pedig Nasr helyzete is. Mindkét versenyző jelentős szponzori pénzeket hozott a csapathoz, Nasr konkrétan a Brazil Nemzeti Bankot. A szponzorfelirat ott díszelgett az autó oldalán, valamint annak tiszteletére lett kék-sárga a csapat festése. Ericsson viszont még nagyobbat harapott és a Longbow Finance konzorciummal megvette a csapat többségi tulajdonát Peter Saubertől. Mindig van egy nagyobb hal.

Nasr konstruktőri 10. helyet érő előzésénél már tudta, hogy jövőre nincs helye a csapatban.

És akkor most kapaszkodjatok! Nasr állítása szerint:

  • A Ferraritól vett fejlesztéseket 5 futammal később kapta meg, mint Ericsson
  • Nem volt elég fék és gumimelegítő, így neki kellett használt fékeket, valamint hideg gumikat használnia
  • Ericssonnak lemásolták Nasr beállításait, majd ezek után elállították a brazil autóját
  • Ha az ő autójában voltak jobb állapotú alkatrészek, azokat áttették a másik autóba
  • 20 év után elbocsátották a gumikért felelős mérnökét, helyére egy tapasztalatlant szerződtettek
  • Az új szakembernek direkt rosszul mutatták meg a guminyomás beállítását, így Nasr mindig túlfújt kerékkel körözött

A csapat viszont a hazai pontszerzése után sem tartotta meg Nasrt, akinek az egyetlen lehetősége az általa “tönkretett” Manor lett volna, de a brit csapat még a 2017-es szezonkezdet előtt csődöt jelentett. Nasr azóta sem tért vissza az F1 környékére.

Cserébe az IMSA DPi kategóriájában talált munkát, ahol a Wheelen Engineering Cadillacjének volánja mögött 2018-ban bajnok, 2019-ben ezüstérmes lett. Ilyen sikerek után a közelébe sem mennénk az F1-nek.