A mai nap délelőttjén lett hivatalos a közel 1 hete kiszivárgott hír, hogy a McLaren új olajpartnere a Gulf lesz. A brit csapat a Petrobrassal történő egyoldalú szakítás után újra saját beszállítóval kötött szereződést, ami nagyon jó hír az évet egy hatalmas hitellel kezdő márkának.

A McLaren-Gulf együttműködés viszont nem újkeletű a motorsport világában, mert már több, mint fél évszázada is ott díszelgett a kicsi embléma a kanárisárga autókon. Az sem kizárható, hogy a McLaren mára már egyedivé vált színe is az olajcégnek köszönhető. Jöjjenek tehát azok a festések, amelyek a két márka házasságából születtek.

Az M7, a csapat második saját tervezésű autója még szárnyak nélkül az 1968-as Monacoi Nagydíjon
Még abban az évben kapott szárnyakat az autó mindenféle elrendezésben.

A Gulf az 1960-as 70-es évek fordulóján volt a leginkább meghatározó a McLaren történelmében, de még az első bajnoki cím előtt szakítottak. Utolsó évükre már nem is dominálták teljesen az autó megjelenését.

Az M19C az 1971 és 73 között használt autó viselte utoljára magán a Gulf szponzorfeliratot

Csakhogy Bruce McLaren szabadidejében a Can-Am sorozatban is szerepelt, nem csekély sikerrel. A csapat 5 bajnoki címéből kettő vállalt magára még mielőtt a Porsche 917-ek elsöpörték az autóikat.

Az M8 különböző változataival sorban 4 bajnoki címet nyert a csapat.
A későbbi és fejlettebb M20 már nem tudott érvényesülni a Porsche árnyékában

Utoljára a McLaren 1990-es években futtatott Le Mans projektjén jelent meg az olajcég logója.

A Gulf szponzorálta az F1 GTR egyik autóját az 1995-ös versenytől
Egészen a ’98-as versenyig, ahol már a Long Tail változattal állt ki a csapat.

Végezetül hoztunk egy kis látványtervet, hogy milyen lehet egy kicsit sötétebb, matt festéssel a McLaren 2021-es kinézete. Nagyon tetszetős, de inkább a klasszikus színkombinációt kérjük vissza.

A 2014-es Exxon króm szín után jövőre újra egy olajpartner színeiben pompázhat a McLaren