Marc Marquez hatalmas jerezi bukásával lényegében kiírta magát az idei bajnoki küzdelemből. A spanyol világbajnoknak az Andalúz és Cseh Nagydíjak után valószínűleg a két osztrák futamot is ki kell hagynia. Nagyon érdekes megfigyelni, hogy vezére nélkül a Repsol és úgy egyben a Honda mennyire szenved: az elmúlt két futamon egy 4. hely a legjobb eredményük, azt is a szatelit motorral versenyző Nakagami érte el. Brnoban, ahol mindig dobogón tudtak végezni, a TOP 10 is csak a riválisok esései miatt jött össze.

A Repsol visszaesése mellett viszont egy hihetetlenül érdekes keveredést láttunk az erősorredben. Jerezben dobogóra esélyes volt a gyári és a szatelit Ducati, valamint Yamaha és a szatelit Honda. Bronoba átérve már a tavalyi Ducati és az évek óta szenvedő KTM állt a sor élére, amíg őket a Suzuki és a privát Yamaha követte. Elképesztő nézni ezt a változatosságot az erősorrendbe és minden adott hozzá, hogy ez a következő 6 helyszínen is megmarad. Mindezt megfűszerezzük a Yamaha motorgondjaival és máris adott minden összetevő egy fantasztikus, küzdelemre.

KTM előz egy Petronas Yamahát. 2 éve ez még a 8. helyért ment volna, most a győzelmet döntötte el.

Marquez visszatérése után várhatóan csökkenni fog a változatosság az erősorrendben, de nem várhatjuk, hogy a spanyol ismételten dominálni fogja a bajnokságot. Legalábbis idén még nem. Ezért lehet nagy közdelem, hogy 2015 után végre valaki mást is megkoronázhatnak. Marquez korát nézve lehet, hogy ez egyedüli alkalom sokak maradék karrierje során (Dovi, Rossi, és akár Vinales is)

Innen pedig könnyen átkalandozhatnak a gondolataink az F1 irányába is: mi lenne, ha a Mercedes nem írná alá a Concorde szerződést és 2021-re eltűnnének? Előre leszögeznénk, hogy erre az esély a 0 és a magyar válogatott világbajnoki címe között van. A jelenlegi középmezőnyt látva egy nagyon izgalmas 2021-es bajnokságot láthatnánk (vagy egy Red Bull dominanciát).

Rózsaszín Mercedes ida, vagy oda a Renault-McLaren-Racing Point-Ferrari csata viszi a hátán az idei szezont.

Kíváncsiak leszünk a költségvetési sapka működésére is, mert a MotoGP igazságosabb költései is állhatnak a széria szorosabb erősorrendje mögött, de nem hisszük, hogy 2-3 éven belül megmutatkoznának az eredményei az F1-ben.