A mostani, még az év végén lejáró Concorde Egyezmény a sorozat legfontosabb dokumentuma még, ha ezt sokan nem mondják ki. Ez felel ugyanis az FOM, mint jogtulajdonos, valamint a csapatok, mint résztvevők közötti pénzügyi kapcsolatok rendezéséről. $2 milliárdról van szó évente, tehát nem mindegy, hogyan tudják kialkudni maguknak a feltételeket.

A legutóbbi egyezményt még Ecclestone hozta tető alá, így ez az első, ami a Liberty Media elnöklete alatt született meg. Valószínű, hogy nem volt egy egyszerű szülés, de erről sok hír nem látott eddig napvilágot. Toto Wolff fenyegetéséig lényegében nem hallottunk róla semmit. De legyetek biztosak, a felszín alatt eleget húzhatták egymás fülét a felek.

John Elkannak a Ferrari különleges státuszát kellett védenie az új egyezmény megalkotásakor

Minden részletbe nem mennénk bele, de a Concorde Egyezmény főbb fejezetei:

  • Az egyes csapatok speciális státusza (Ferrari vétó)
  • A FOM bevételeinek visszaosztása (Hány % jár a csapatoknak)
  • Mennyi ideig újonc egy csapat? (Jelenleg a 3. szezon végén kap egyenlő pénzt)
  • A bajnoki helyezések hogyan hatnak a kapott pénzösszegre? (A győztes eddig négyszer annyit kapott, mint az utolsó)
  • Mik a sorozatból való kilépés feltételei?

Az Egyezményt eredetileg augusztus 18-ig kellett volna aláírni, de a viták miatt kitolták a határidőt 31-re. Eddig a következő csapatok írták alá:

  1. McLaren (08.18.)
  2. Ferrari (08.18.)
  3. Williams (08.18.)
  4. Renault (08.19.)
  5. Aston Marting (08.19.)
  6. Mercedes (08.19.)
  7. Red Bull (08.19.)
  8. Alpha Tauri (08.19.)
  9. Haas (08.19.)
  10. Alfa Romeo (08.19.)

Az új egyezmény 2025 év végéig marad érvényben.