A hétvégi Stájer Nagydíjjal ünnepli 900. futamát a Gyorsaságimotoros-világbajnokság királykategóriája. Az F1-hez hasonlóan a sorozat története 70 éves múltra tekint vissza, ugyanis 1949-ben rendezték meg az első bajnoki szezont. A közel 120 futamos deficit az évenkénti kevesebb nagydíjakra fogható. Nagyon fontos, hogy a 900 verseny alatt csakis a korábbi 500ccm-es, majd 2002-től MotoGP név alatt futott nagydíjakat számoljuk.

Ezen idő alatt összesen 26 világbajnokot, 111 futamgyőztest, valamint 269 dobogóst ünnepelhetett a sorozat. A futamgyőztesek közül Rossi magasan vezeti a listát Agostini előtt, mivel utóbbi versenyző győzelmeinek a felét a 350ccm-es kategóriában szerezte. Mondanunk sem kell, hogy Marquez öles léptekkel közelít mindkettőjükre. Bajnoki címek tekintetében a Honda vezet 21, mögötte Agostini vezérletével az Augusta 18, majd a Yamaha 17 címmel áll.

Bár a csapatfestések nem ismerhetők fel, higgyük el, hogy itt is a Hondát kellett legyőzni a bajnoki címhez

A hétvégi Stájer Nagydíj kapcsán két fontos beszédtéma volt: a Zarco-Morbidelli baleset utóélete, valamint a Yamaha motorblokk problémája. Előbbi kapcsán a FIM igazán megosztó döntést hozott: A franciát meszelték el veszélyes vezetésért, büntetésként pedig kizárták az időmérőről. Az ítélet azért is furcsa számunka, mert tisztán látható volt, hogy Morbidelli rohant bele a Ducatiba, amely a verseny során akkor fékezett a legkésőbb. Többek között ezért is sodródhatott ki a poros ívre. Ezen túl Zarconak még a csuklóját is műteni kellett, de versenyre kész állapotban van.

A berepülő motorok megakadályozására a Red Bull Ring üzemeltetői egy új falszakaszt, illetve elfogó kerítést állítottak ki a 3-as kanyar elé. Morbidelli motorját ez sem kapta volna el, de mindenképpen egy nagy lépés a hasonló esetek elkerülésére.

A Yamaha ügyben annyi változás történt, hogy a japánok visszavonták a kérelmüket. Tették ezt azért, mert minden gyártó jóváhagyására szükség lett volna ahhoz, hogy hozzányúljanak az erőforrásukhoz. A Honda és a Ducati viszont a kérvény benyújtásának pillanatában jelezte, hogy nem járulnak hozzá. A hangvillások így kénytelenek lesznek lefojtott erőforrással teljesíteni a szezon maradékát, hacsak nem vállalják be a néhai büntetést. A boxutcai pletykák alapján a szelepvezérléssel van gond, amely ha meghibásodik 12.000-es fordulatnál, úgy a kipufogón gyönyörű titánium port köpnek a mögöttük jövőre.

Így dőlhet be a Yamaha bajnoki menetelése

A 900. futam minden eseményét élőben közvetíti az Arena4, amelyet online is tudtok követni.