2016-os visszatérése óta a legjobb eredményét érte el Spa-ban a Renault: Ricciardo és Ocon 4. és 5. helyével 22 pontot gyűjtöttek. Ez még önmagában nem lenne rekord, de a helyezéseken túl viszont önerőből futotta meg az ausztrál a verseny leggyorsabb körét ami még egy pontocskát jelentett. A különlegesség az, hogy ehhez a bravúrhoz nem kellett utolsó körös kerékcsere. Ezek láttán fel is merült mindenkiben a kérdés: itt az új sikerkorszak küszöbje a franciáknak? Már önerőből 3. erő a csapat? Nem szeretek illúziókat táplálni, szóval mondjuk ki: még bőven nincs.

A 2019-as szabályváltozások óta a Renault, hasonlóan a Ferrarihoz, a szélsőségesen alacsony leszorítóerő felé tendál autójával. 2018-ban még egy viszonylag minden téren stabil, de az élmezőnyt megközelíteni képtelen autó volt Hülkenberg és Sainz feneke alatt, tavalyra ez megváltozott. 2 éve kifejezetten stabil pontszerzők voltak: 18 futamról távoztak bajnoki egységekkel. Legjobb eredményük viszont két 5. hely volt, amiket a kaotikus Azeri és Német Nagydíjon szereztek.

2018-ban a középmezőny etalonja volt a Renault, de semmi több

2019-re viszont fordult a kocka. Az alacsony leszorítóerős kasznival a versenyek jelentős részén nem voltak tényezők. Az előző évi 3 helyett 8 futamon nem tudtak pontot szerezni. Ellenben mikor számukra kedvező pálya jött, azonnal a középmezőny elejére katapultáltak. 3 legerősebb pályájuk nem is lehetett más, mint Montreal, Spa és Monza. Ez, ahogy látjuk, idénre sem változott. De mi a helyzet az autóval?

Mint a legtöbb másik márka, a Renault is igyekezett az out-wash irányt a végletekig kihasználni úgy, hogy közben ne veszítsenek leszorítóerőt. Ehhez a bargeboardon munkálkodtak nagyon sokat, amíg az autó elejét szinte félbevágták. Mind az orr, mind az első szárny fele eltűnt. Leszorítóerő pedig, hááát… az átlagosnál nem jött több.

Fent: Az alacsony leszorítóerős csomag, amivel szárnyalnak. Lent: A nagy leszorítóerős csomag, amivel szenvednek

Tökéletes példa erre a barcelonai pálya: 2018-ban a középmezőny eleje volt a Renault, amíg tavaly és idén Q2-es kieső. Hasonlóan a Hungaroringen sem nagyon sziporkáztak a sárga autók. Spa-ban és Silverstoneban, ahol lekerültek azok a felesleges légterelők, valamint csökkenteni lehetett a szárnyak dőlését, azonnal jöttek a szép eredmények.

Nem lesz nagy meglepetés, ha most hétvégén Monzában is a 2. sorért fognak harcolni Ricciardoék, akiknek elég kedvező szezonjuk lesz. Az újonnan bejövő pályák közül ugyanis mind Imola, mind az Istanbul Park, mind a bahreini külső pálya jól fog feküdni az autójuknak. Sochiban persze majd jön a szenvedés.

5 tényleges kanyar, 85% padlógáz. Imádni fogják a Renaultok ezt a pályát

Összefoglalva: a Renault idén olyan, mint a tavalyi Ferrari. A naptár harmadán/felén az élmezőny első számú üldözői, a maradék helyszíneken pedig abszolút súlytalanok. Középcsapatként jól jön a pár ilyen nagyobb villanás, de ahhoz, hogy Alonso alá megfelelő autót tegyenek ez még nagyon kevés!

A Renaultról a heti Kibeszélőben is társalogtunk: