A MotoGP Osztrák Nagydíján történt félelmetes baleset után merült fel az igény arra, hogy a motorosok számára további biztonsági rendszereket építsenek fel a Red Bull Ringen. Az első futamhoz egy hétre megrendezett Stájer Nagydíjat a kiszélesített Air Fence-el oldották meg, aminek a magasságát úgy határozták meg, hogy Morbidelli motorját még elkapta volna. A verseny szerencsére Vinales ijesztő, de sérülésmentes balesetén túl a biztonsági személyzet számára eseménytelenül telt. Kérdés viszont, hogy meddig lesznek ilyen szerencsések?

A probléma a sokáig kanyarként sem elismert 2-es kis görbület okozza. Nem számít, hogy motorral, vagy F1-es autóval, ide bőven 310 km/h felett érkeznek meg a versenyzők. A különbség már ott kezdődik, hogy mikor kezdenek el fékezni. Az esetről egy videót is készítettünk, mindenkinek ajánljuk!

Az, hogy a motorosok féktávja még a törés elé nyúlik vissza azt jelenti, hogy lassulás közben kell még oldalra behúzniuk a motorjaikat. Nem véletlen, hogy annyira más íven érkeznek meg a hegy tetejére. Amennyiben túl erősen kezdenének el fékezni, úgy egyenesen a sóderágyba csúszna a motor eleje, ahonnan könnyedén visszapattanhat a mezőny közé, ahogyan az meg is történt.

4 keréken semmiség a 2-es kanyar. 2-n már kihívás

Éppen ezért két ötlet merült fel a FIM-nél:

  1. A motorosok számára egy alternatív sikánt építenének be a 3-as kanyar elé, ahova az 1-ből egyenesen érkeznének meg
  2. Kiegyenesítenék a pályát, így eltűnne a 2-es kanyar

A pálya tulajdonosa Dietrich Mateschitz állítólag hajlik az átépítés gondolatára annak érdekében, hogy megőrizze a MotoGP futamokat. A döntés viszont kettős, mivel egy esetleges, az FIA-nak nem tetsző építkezés hatására a Grade 1-es besorolásukat, így az F1 mezőnyét veszíthetik el. Természetesen az is megtörténhet, hogy a motorosok számára fognak minden évben kiépíteni pár extra energiaelnyelő-falat, ami megfogná az elszabadult gépeket.

Bármi is lesz a végső döntés, semmi nem garantálja, hogy a legközelebb berepülő 170 kg-os tárgy nem pilótát fog elvinni magával.