
A 2. szabadedzés közepén közöltünk egy végleges listát a pilóták végsebességéről, de most azt kiegészítve hozzuk a teljes névsort:
Pilóta | Motorgyártó | Végsebesség [km/h] |
---|---|---|
Carlos Sainz | Renault | 352 |
Pierre Gasly | Honda | 348 |
Daniil Kvyat | Honda | 346 |
Sergio Perez | Mercedes | 343 |
George Russell | Mercedes | 343 |
Kimi Raikkönen | Ferrari | 342 |
Antonio Giovanazzi | Ferrari | 342 |
Daniel Ricciardo | Renault | 341 |
Lance Stroll | Mercedes | 340 |
Alexander Albon | Honda | 339 |
Kevin Magnussen | Ferrari | 339 |
Lando Norris | Renault | 339 |
Valtteri Bottas | Mercedes | 338 |
Esteban Ocon | Renault | 338 |
Lewis Hamilton | Mercedes | 338 |
Romain Grosjean | Ferrari | 338 |
Nicholas Latifi | Mercedes | 337 |
Charles Leclerc | Ferrari | 336 |
Max Verstappen | Honda | 334 |
Sebastian Vettel | Ferrari | 333 |
Látható, hogy elég nagy a különbség a lista eleje és vége között (19 km/h), ami ismerve a motorok közötti különbséget, nem meglepő. Sainz kiugró eredménye viszont nem mérvadó, mivel szélárnyékban érte azt el, a futamra így inkább Norris eredményét kell figyelembe venni. Mindenesetre jól mutatja, hogy könnyed 12-15 km/h-s extra végsebességet is lehet nyeri egy szélárnyékos célegyenesben.
Mivel elég nagy a kavarodás az élen, így igyekeztünk egy átlagot húzni, hogy a motorgyártók közötti teljesítményt valahogyan összevetni. Természetesen az eltérő konstrukciók és aero beállításokat nem tudjuk figyelembe venni, de szerintünk szemléletes a lista.

Jól látszik, hogy a hondások és főleg az Alpha Taurik visszanyírt szárnyai abszolút elsőkké teszik a japánokat. A Renault is elég versenyképes a Mercedessel szemben, de a gyári Ferrari kívül van a határon. Természetesen nem mondjuk, hogy a gyári Mercedeseket el lehetne kapni, ők a kanyarsebességre is adva vannak a középmezőny kényelmében.
Leclerc és Vettel utolsó helyei sem annyira meglepők elsőre, viszont ha megnézzük a Haasokat és Alfákat, akkor azért kicsit csodálkozhatunk. Két opciót tudunk elképzelni:
- Ez főként csak spekuláció: a motormódok tilalma még nem vonatkozik a pénteki edzésekre, így a Ferrari még egy kicsit letekertebb beállításokkal mehetett.
- A Ferrari elég durva első leszorítóerőt használ. A Spa-ban elvetett alacsony szárnyakat itt sem alkalmazzák, helyette a Stájer Nagydíjon debütált változattal köröztek. Erről bővebben a Boncasztalban!
