A 2. szabadedzés közepén közöltünk egy végleges listát a pilóták végsebességéről, de most azt kiegészítve hozzuk a teljes névsort:

PilótaMotorgyártóVégsebesség [km/h]
Carlos SainzRenault352
Pierre GaslyHonda348
Daniil KvyatHonda346
Sergio PerezMercedes343
George RussellMercedes343
Kimi RaikkönenFerrari342
Antonio GiovanazziFerrari342
Daniel RicciardoRenault341
Lance StrollMercedes340
Alexander AlbonHonda339
Kevin MagnussenFerrari339
Lando NorrisRenault339
Valtteri BottasMercedes338
Esteban OconRenault338
Lewis HamiltonMercedes338
Romain GrosjeanFerrari338
Nicholas LatifiMercedes337
Charles LeclercFerrari336
Max VerstappenHonda334
Sebastian VettelFerrari333

Látható, hogy elég nagy a különbség a lista eleje és vége között (19 km/h), ami ismerve a motorok közötti különbséget, nem meglepő. Sainz kiugró eredménye viszont nem mérvadó, mivel szélárnyékban érte azt el, a futamra így inkább Norris eredményét kell figyelembe venni. Mindenesetre jól mutatja, hogy könnyed 12-15 km/h-s extra végsebességet is lehet nyeri egy szélárnyékos célegyenesben.

Mivel elég nagy a kavarodás az élen, így igyekeztünk egy átlagot húzni, hogy a motorgyártók közötti teljesítményt valahogyan összevetni. Természetesen az eltérő konstrukciók és aero beállításokat nem tudjuk figyelembe venni, de szerintünk szemléletes a lista.

Sainz kiugró eredményét nem számoltuk bele az összesítésbe

Jól látszik, hogy a hondások és főleg az Alpha Taurik visszanyírt szárnyai abszolút elsőkké teszik a japánokat. A Renault is elég versenyképes a Mercedessel szemben, de a gyári Ferrari kívül van a határon. Természetesen nem mondjuk, hogy a gyári Mercedeseket el lehetne kapni, ők a kanyarsebességre is adva vannak a középmezőny kényelmében.

Leclerc és Vettel utolsó helyei sem annyira meglepők elsőre, viszont ha megnézzük a Haasokat és Alfákat, akkor azért kicsit csodálkozhatunk. Két opciót tudunk elképzelni:

  1. Ez főként csak spekuláció: a motormódok tilalma még nem vonatkozik a pénteki edzésekre, így a Ferrari még egy kicsit letekertebb beállításokkal mehetett.
  2. A Ferrari elég durva első leszorítóerőt használ. A Spa-ban elvetett alacsony szárnyakat itt sem alkalmazzák, helyette a Stájer Nagydíjon debütált változattal köröztek. Erről bővebben a Boncasztalban!
Szembetűnő, hogy mennyivel nagyobb leszorítóerőt tesz fel előre a Ferrari