Miután a DTM 24 hónapon belül elveszítette a Mercedest, az Audit és az Aston Martint egyértelmű volt, hogy gyökeresen meg kell változtatni a sorozat által használt autókat. Miután a japánokkal történő egyesség sem jött össze, ezért 2 év után kútba dobták a Class One szabályrendszert és elindulnak a sokkalta költséghatékonyabb és népszerűbb GT irányzat felé. Ezt maga Gerhard Berger jelentette be a héten.

A veterán osztrák viszont kijelentette, hogy a konkurencia miatt nem vehetik át egy az egyben a GT3-as szabályrendszert, mivel a német szövetségnek (ADAC) már van egy ilyen sorozata, a GT Masters, ami az egyik, ha nem a legerősebb nemzeti bajnokság. A stabilan 30 feletti indulóval, hasonlóan sprintversenyes lebonyolításban nem vetekedhet vele a DTM, aminek így az egyetlen többletértéke a neve maradna. Éppen ezért találták ki, hogy az autókon minimális módosításokat eszközölnek, hogy ezzel is megkülönböztessék magukat és így hozzák létre a GT Plus kategóriát.

Az RS5-t az R8 fogja váltani az Audinál

A teljes szabálycsomagot a hockenheimi szezonzárón fogják bejelenteni, de már most tudunk pár fontos részletet. Ezek közül kezdjük a gazdasági oldalával! A sorozatot eddig irányító ITR magában foglalta a felügyelőtestületet, valamint a gyártók képviselőit. Az új GT formula viszont tiltja a gyári csapatokat, csak gyári támogatott istállókat engedélyez (ála WTCR). Ennek következtében az ITR-ből kiszáll mind az Audi, mind a BMW és némileg átszervezik azt. Az új irányítótestület rövidítése BMS lesz, feje változatlanul Gerhard Berger marad. Innen első asszociációnk a Berger Motorsport is lehetne…

A sorozat meg fogja tartani a DTM nevet (főleg reklámértéke miatt) és ragaszkodik erős német kötődéséhez. Ez azt jelenti, hogy a szezononkénti 8-12 versenyhétvége felét Németországban fogják tartani. Pálya van elég: Nürburgring, Norisring, Hockenheim, Lausitzring, Oschersleben és már meg is vagyunk egy 10 fordulós évre. A naptár másik felét pedig európai helyszínekkel fogják kitölteni, nem várható közel-keleti, vagy éppen ázsiai verseny.

Magukról az autókról viszont sokat még nem árultak el. Ami egyértelmű az az, hogy gyorsítani szeretnék a GT3-as kategóriát egy Upgrade csomaggal. Ebbe beletartozik a motorvezérlés átalakítása, amivel lehetővé válna egy Push-to-Pass rendszer beépítése. A DRS alkalmazását elvetették, mivel a gyártók különböző szárnyrögzítési módszereik miatt teljesen át kellene szabniuk az autók hátulját. Az autók közötti BoP rendszer viszont garantált, hogy biztosítsák mindenki versenyképességét.

Az Audi dominanciája és a kis létszám miatt amúgy is érdektelenné vált számunkra a DTM idénre.

Gyártók terén az Audi és a BMW jelezte részvételi szándékát, de ezekkel még egy másik cikkben fogunk foglalkozni! Addig még párszor nézzük meg a mostani autókat, akik a világ 10 leggyorsabb konstrukciói között vannak: