Chase Carey állítólagosan kiszivárgott levelével ismételten feléledt az a politikai-gazdasági kérdés, miszerint a Brazil Nagydíjnak új helyszínt keresnek. Az 1990 óta Sao Pauloban rendezett versenyeknek új pálya épülne Rioban. Már az is megérne egy külön cikket, hogy a Senna-Piquet rajongás miatt hogyan vándorolt a brazil verseny helyszíne, de most maradjunk napjainknál és tegyük is fel azonnal a címben is szereplő kérdést!

Szögezzük le azonnal: abszolút de semmi kikötésük sincs a pálya nyomvonalával, a nézőszámmal, vagy az ott látott versenyek színvonalával. A legfőbb problémájuk, hogy az egykoron az erdő közepére épített, két tavat megkerülő aszfaltcsíkot benőtte a város. A fenti képen láthatjátok, hogy a bukóterektől 20 méterre már ott vannak a házak. Az újonnan kiépült városrész pedig nem kertvárossá vált, hanem favellává, tehát a legszegényebb társadalmi réteg otthonává. A teljesen körbeépített pályán így nem is tudnak külsőleg új funkciójú épületeket csatolni. Még egy parkoló kijelölésére sincs hely a környéken. Persze a pálya tulajdonosai sem szakadnak bele a fejlesztésekbe.

Az új boxépület a pálya első komolyabb fejlesztése az elmúlt 20 évben

Már az Eccletsone-éra alatt is olvashattunk olyan fenyegetéseket, hogy amennyiben a pálya tulajdonosai nem fejlesztik az épületeket, úgy az F1 venni fogja a sátorfáját. A boxok némi újítását ezért kénytelen-kelletlen megrendelték, valamint újraaszfaltozták a pályát. Arról, hogy a Liberty Medianak voltak-e újabb követeléseik, nem tudunk. Valószínűleg nekik is vannak kívánságaik. Amennyiben ez így történt és azokat elutasították, úgy nagyon könnyű egy ismételt nyomásgyakorlást látni a rioi pálya építtetésével.

Egy semmilyen pálya, tele Tilke kliséivel

Merthogy az új pálya építésétől állítólag már csak egy környezetvédelmi engedély választja el a feleket, a szerződés megköttetett. Erre Carey levele utal. A Sennaról elnevezendő pálya (még szerencse, hogy Ayrton sao pauloi volt) nyomvonalát már közel egy éve közölték. Tervezője természetesen Herman Tilke, aki valószínűleg másnaposan, a hozott alkatrészekből tette össze az aszfaltcsíkot. Van benne:

  • Egy 1km-nél hosszabb célegyenes
  • Legalább egy gyors kanyar több csúcsponttal
  • Gyors irányváltásokat igénylő kombináció
  • És egy Arena rész
Pár ezer fán múlik az építkezés

A most erdővel borított terület beépítésére a szükséges anyagiak, állítólag az előszerződés és a politikai akart is megvan. Amennyiben a Környezetvédelmi Hatóság kiadja a hatástanulmány alapján az építési engedélyt, indulhatnak a gépek és Interlagosból egy, az F1 számára jobb imázst és kényelmesebb feltételeket adna.