Hosszas töprengés és egy újabb nekirugaszkodás után véglegessé vált, hogy milyen változtatásokkal akarják elérni az F1-es autók jövőévi lassítását. A több ponton eszközölt változtatásokkal a gumik miatti balesetek számát szeretnék csökkenteni, vagy elkerülni a második silverstonei futamon látott, lufira fújt abroncsokat. A csapatok ugyanis megszavazták, hogy a Pirelli idén ne az új fejlesztésű konstrukcióit hozza el a versenyekre, hanem a 2019-est. A vírus miatt jövőre is azt kellene használniuk, ami az FIA szerint már túlságosan gyors lenne.

Az autók jelentős átszabását el akarták kerülni az új szabályokkal, nem akarták, hogy egy új orr, vagy hátsó szárny kialakításra költekezzenek a csapatok. Helyette a legkézenfekvőbb és sajnos a versenyzést leginkább befolyásoló pontot ragadták meg: a padlólemezt és az autó alatti áramlásokért felelős elemeket. Sajnos megint mi leszünk azok, akik előre kárognak: ez jövőre vissza fog ütni a kerék a kerék elleni csatákban, de nagyon keményen. Nézzük is ezeket!

A padlólemez széleit megvágják

A kb. 10%-os leszorítóerő csökkenés közel felét várják a padlólemez végeinek levágásától. Ez azt jelenti, hogy a túlélőcellától kiindulva egy 10 cm-es befogójú háromszögben levágják a padlólemezt, valamint annak a széleiről el fognak tűnni az áramlattartó bevágások.

Kisebb szárnyak a fékhűtőkön

A hátsó fékdobon elhelyezett szárnyak méretét is vissza fogják vágni, amik a kerék és az oldaldoboz között elsuhanó levegőt húzzák ki a diffúrohoz, hogy annak széleit szigeteljék. Az új szabályozás szerint a borítás szélétől 40mm-rel állhatnak csak ki. Aerodinamikai hatása talán ennek a változásnak lesz a legkisebb, mivel a megvágott padlólemez már eleve csökkentette volna ezen elemek hatékonyságát.

A diffuzor lapjait is megvágják

Végezetül a diffuzor függőleges szigetelő lapjait is megrövidítik. A gyűrődőzóna mellett eddig hosszabbra hagyott elemek alját 50 mm-el rövidítik meg, ezért a levegő rendezetlenebbül lép majd ki az autó alól. Hatásában ez a második legerősebb változtatás.

Összegezve az új előírásokat: a legolcsóbb, de nem éppen a legjobb helyeken találták meg a lehetőségeket a szabályalkotók. A jövőévi autók így sokkalta túlkormányzottabbak, valamint sokkalta idegesebbek lesznek mind szabad levegőben, mind turbulenciában. Mivel a szárnyak mérete változatlan lesz, ezért a csökkenő leszorítóerő alig fog okozni némi végsebesség növekedést, a köridők pedig 2-3 másodperccel lassulhatnak. Ez utóbbi adat amúgy semmilyen mértékben nem gond, mert a történelem leggyorsabb autóinak versenyén jelenleg alszunk…