Egyre fogynak a helyek a jövőévi Forma-1-es rajtrácson: hivatalosan mindösszesen a Red Bull és az Alpha Tauri 1-1, valamint a Haas 2 ülés kiadó csak. Ezekre a helyekre elvileg a rengeteg akadémista fiatal pályázhatna, de a sajtó legújabban egy sehova nem tartozó orosz pilótáról cikkezik. Hogyan kerülhetett ő a képbe? Nos a képlet elég egyszerű: a fenti képen is látható, 52 éves férfi, az Uralchem vegyipari cég többségi tulajdonosa és elnöke akinek a nettó vagyona a becslések szerint pedig meghaladja a 7 milliárd Eurót és hát van egy fia.

Dmitrij Mazepin a Forma-1 egyik kulcsszereplője lehet az elkövetkező hónapokban: az orosz milliárdos nagyon szeretné már fiát, Nikita Mazepint a Forma-1-ben tudni. Ehhez a legbiztosabb stratégiát választaná: megvesz egy csapatot. Nem az idei lenne az első ilyen ötlete. Már 2018-ban, a Force India haláltánca idején is szeretett volna egy saját alakulatot a száguldó cirkuszban, de akkor még Lawrence Stroll elhappolta az orosz üzletember elől a lehetőséget.

Nikita Mazepin autóján nem véletlenül szerepel az Uralkali felirat.

A pletykák szerint Dmitrij Mazepin ismét megpróbálkozhat egy Forma-1-es csapat megvásárlásával, ezúttal pedig a kiszemelt nem más, mint a Haas csapata. Változó híreket lehet olvasni a témában: október elején jelent meg az első hír, hogy az orosz iparmágnás bekopogott Gene Haas ajtaján, viszont napokkal később a Haas csapat tagadta, hogy eladó lenne. A hó végén Günther Steiner elismerte, hogy tárgyalnak az Mazepinnel, azonban ő is tagadta, hogy az idősebb Mazepin meg szeretné venni a csapatot. Grosjean és Magnussen elbocsátásakor viszont az osztrák is megerősítette, hogy a pilótapáros távozásának pénzügyi okai is voltak. Na ezt rakja össze akkor mindenki!

Hogy miért ennyire fontos, hogy megveszi-e az istállót az orosz milliárdos? Mert amennyiben megveszi – vagy éppen bevásárolja a fiát a csapathoz – már csak 3 ülés marad szabadon, ami azt jelenti, hogy a Ferrari Akadémia versenyzői közül valaki biztosan hoppon marad. Egy hónappal ezelőtt még meg voltunk róla győződve, hogy a Schumacher-Ilott-Shwartzman triónak jó esélye van elhelyezkedni a Haas-Alfa ülések között. Mostanra viszont csak az amerikai csapat ülésére pályázhatnak, miután ma az Alfa Romeo bejelentette, hogy jövőre is a Raikönnen-Giovinazzi duóval fog indulni. Érdemes mellettük még számolni Sergio Perezzel, valamint Nico Hülkenberg-gel, akiknek még mindig nincs ülése jövőre. Bár egyikük valószínűleg a Red Bull pilótája lesz, a másik szintén megpróbálhat beülni a Ferrari motoros autóba. Amennyiben pedig elfogadjuk, hogy Albont lefokozzák, ott is igen izgalmas küzdelem várható a Tsunoda-Kvyat-Albon trió között az Alpha Tauri-s helyért.

Merre tovább, fiatalok?

Nagy kérdés az is, hogy amennyiben Dmitrij Mazepin megveszi a Haas-t, kit szeretne a fia mellett látni? Inkább egy tapasztalt, sokat látott pilótát, vagy a Ferrari egyik tehetségének adja-e meg a lehetőséget? Hülkenberg tapasztalata, Perez tőkéje vagy Schumacher marketingértéke lesz-e a döntő szempont? Illetve, mi történik, ha marad a csapat Gené Haas kezében? Günther Steiner szerint, amennyiben Forma-2-ből választanak pilótát, szinte biztos, hogy az egyik Ferrari akadémista lesz az. Kérdés, hogy melyik a három közül. Személyes véleményem szerint nincs rossz választás, hiszen mindhárom versenyző igen tehetségesnek ígérkezik.

Azonban egy igen faramuci helyzet is előállhat a szezon végén: ha sem Illot, sem Schumacher nem kap ülést a Száguldó Cirkuszban jövőre, akkor egyiküknek sem áll majd érdekében megnyerni a bajnokságot, ugyanis a Forma-2 bajnoka nem indulhat a következő évben ugyanabban a sorozatban, vagyis igen illedelmesek lesznek egymással szemben Bahreinben. Mindenesetre, érdekes hetek állnak majd előttünk.