
- A bajnokság és a versenyek szervezése
- A bajnokságot a Ground Effect eSport szervezi és bonyolítja le. Ez a szervezet felelős az adminisztrációért, a versenyirányításért, a versenyek közvetítéséért, valamint a versenybíráskodásért.
- A Ground Effect eSporttól csak azon személyek vesznek részt a versenybíróság munkájában, akik nem indulnak a bajnokságban.
- A következő versenyhez tartozó információkat a futam előtt 3 nappal közzé kell tenni.
- A versenyek közvetítve lesznek a Ground Effect eSport csatornáján, de a versenyzők szabadon streamelhetik az onboardjukat.
- A bajnokságban használható eszközök és segítségek
- Az F1 1990 bajnokságunkban minden vezetési segédlet használata tilos, kivéve az automata kuplung és a Throttle Blip.
- A tisztább és jobb versenyzés érdekében a következő két program használata kötelező: A játékba beépített Real Time app, valamint a Helicorsa alkalmazás, aminek elérhetősége: https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
- A kiállások ellenőrzése miatt kötelező a ptracker használata: https://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
- A fenti két alkalmazás hiánya nem lehet baleset esetén a védekezés alapja, sőt a versenyző ki is zárható miatta az adott futamról.
- A versenyre jelentkezés és a versenyzői eligazítás
- A bajnokság 9 futama az előre meghirdetett időpontokban, péntek esténként kerülnek megrendezésre. A versenykiírásban leírt időrendtől nem fogunk eltérni, kivéve ha valamilyen hardveres, vagy hálózati hiba arra kényszerít minket.
- A versenyeken legfeljebb 24 pilóta vehet részt. A részvételi szándékot a bajnokság Discord szerverén legkésőbb a futam napján 16:00-ig jelezni kell. Amennyiben valaki nem jelzi részvételi szándékát, úgy az indulása nem biztosított.
- A szabadedzések utolsó 30 percében megtartott versenyzői eligazításon a részvétel erősen ajánlott, óvásoknál nem elfogadható kifogás, hogy a versenyző nem értesült az eligazításon elhangzottakról.
- A versenyzői eligazításon minden pilótának jogában áll kérdéseket feltenni a versenyirányításnak és arra egyértelmű választ kapni.
- Az eligazítás a bajnokság Discord szerverén történik.
- A versenyek körülményei
- Az edzések és a verseny során az időjárási körülmények véletlenszerűen generálódnak.
- A pálya tapadása mindig a maximális lesz.
- A verseny során az autók üzemanyagfogyasztása valós, gumikopás a valós értékek kétszerese lesz.
- A balesetek során az autók törése 50%-ra lesz redukálva.
- Az időmérő és a kvalifikációs rendszer
- A versenyeken résztvevők számát 24 főben maximalizáltuk.
- Túljelentkezés esetén a verseny napjának reggelén ellenőrzésre kerül a szerver Lapstat eredménytáblája. Az indulási jogot a Lapstat oldalon jegyzett 24 leggyorsabb pilóta kapja meg
- Amennyiben a leggyorsabb 24 versenyző közül is lesz olyan, aki nem futotta meg a Lapstat szerinti leggyorsabb kör 107%-t, úgy ő sem vehet részt a versenyen, valamint 107%-on kívüli idővel nem kerülhet be utólag versenyző a rajtrácsra.
- A könnyű azonosítás miatt a szerveren a valós név használata kötelező keresztnév-vezetéknév sorrendben.
- A 90 perces szabadedzés végén kialakult sorrend adja majd meg a kvalifikációs csoportokat.
- A 12 perces időmérő elején csak azok a pilóták hajthatnak ki a pályára, akik a szabadedzésen a 13-24. helyen végeztek. Nekik 5 percük, azaz 2 próbálkozásuk lesz megfutni a legjobb körüket. Az edzés kezdete után 5 perccel már nem kezdhetnek meg új mért kört. A másik 12 pilóta ez idő alatt a boxban várakozik.
- Mikor az első csoport befejezte a mért köreit, de legkésőbb az időmérő kezdete után 7 perccel, a szabadedzés 1-12. helyén végzett pilóták is kihajthatnak a pályára. Nekik is biztosítva lesz a két gyors körre elegendő idő, valamint a session overtime-ja.
- A körök után vissza lehet teleportálni a boxba. Ennek helyszínét a versenyzői eligazításban jelöljük ki.
- Az időmérőn kötelező kvalifikációs gumikeveréket használni.
- A boxból olyan üzemanyag mennyiséggel kell kihajtani, hogy az a levezető körre is elegendő legyen.
- A rajt és a verseny lebonyolítása
- A versenyek állórajttal indulnak.
- A H-váltót használók 1-es fokozatba tehetik az autót a lámpák kialvása előtt
- A kiugrást boxutca-áthajtásos büntetéssel honoráljuk.
- A lámpák kialvása után a versenyt csakis akkor indítjuk újra, ha a verseny szerverprobléma miatt megszakad. Amennyiben az eredeti versenytáv 75%-t már teljesítették a versenyzők, úgy nem lesz újraindítás.
- Nagy rajtbaleset esetén bevezetjük a Safety Car rendszert.
- A versenyek során nincs kötelező boxkiállás.
- Az esetleges boxkiállás során tilos a tankolás, a versenyt a teljes versenytávra szánt mennyiséggel kell megkezdeni
- A verseny során végig szabad a gumiválasztás
- A verseny alatt a veszélyesen viselkedő, vagy laggoló pilótát a versenyirányítás kérdés nélkül eltávolíthatja a szerverről.
- A verseny végén az a versenyző kerül értékelésre, aki teljesítette a versenytáv 90%-t.
- A bajnokság pontrendszere
- A várhatóan nagy mezőny miatt a versenyek első 10 helyezettje lesz értékelve a következő szisztéma alapján: 1.hely – 15 pont, 2.hely – 12 pont, 3.hely – 10 pont, 4.hely – 8 pont, 5.hely – 6 pont, 6.hely – 5 pont, 7.hely – 4 pont, 8.hely – 3 pont, 9.hely – 2 pont, 10.hely – 1 pont.
- A versenyek időmérőinek első 12 helyezettje 1-1 ponttal gazdagodik.
- A Pole-pozícióért és a leggyorsabb körért nem jár külön pont.
- A legtöbb leggyorsabb körrel rendelkező versenyző az év végén különdíjban részesül.
- A bajnokság végeredményét az összes futam eredménye adja meg, nem kerül törlésre a pilóták legrosszabb versenye.
- Büntetőpontok és hiányzás
- A pályán történt incidensek után a versenybíróságnak jogában áll büntetőpontokat kiadni a versenyzőnek.
- Amennyiben valamelyik versenyző eléri egy bajnokságon belül a 12 büntetőpontot, úgy eltiltásra kerül a következő versenyről. Ezek után büntetőpontjai nullázódnak.
- Azon pilóták, akik a bajnokság elődjében, az RSS78-79-es bajnokságban is versenyeztek, azok büntetőpontjai megmaradnak, majd -3 pont/futam aránnyal fognak csökkenni.
- A pályán történt incidensek után a következő büntetéseket szabhatja ki a versenybíróság: 5, 10 és 25 másodperces időbüntetés, boxutca áthajtásos vagy utolsó rajthelyes büntetés, kizárás az adott, vagy a következő futamról, illetve büntetősúly kirovása.
- A bajnokságba nevezőktől elvárt, hogy legalább 6 futamon elinduljanak.
- Amennyiben egy versenyző egymás után két versenyen sem jelenik meg jelzés nélkül, úgy kizárható a ligából.
- Autó beállítások és a csapatok kapcsolata
- A bajnokságba 14 csapat nevezését fogadjuk el, amik két-két autóból állnak.
- A csapatok közötti információcsere, annak ellenőrizhetetlensége miatt megengedett.
- A bajnokság szervezői nem adnak ki beállításokat a versenyek előtt, azok elkészítése a versenyzők feladata.
- Saját belátás szerint engedélyezett az autó beállításait nyilvánosan megosztani a Discord szerver megfelelő részén.
- Az időmérőn a különböző csapatok összejátszása (szélárnyékozás) tilos.
- A versenyeken minden pilóta a maga belátása szerint dönt az elengedésről, csatáról, kivéve lekörözés esetén.
- A bajnoki ellenfél szándékos ellehetetlenítése és kiütése esetén a büntetési tétel duplázódik.
- Az autók festésére vonatkozó szabályok
- Lehetősége van mindenkinek saját sisak, valamint autófestés beküldését a skinpackhoz annak az összeállítási határidejéig.
- A Skin színein, mintáján, árnyalatán semmiképpen sem lehet változtatni.
- A Skin főszponzorán nem lehet változtatni. A Cigarettahirdetéssel rendelkező csapatoknál kivétel a cenzúra (barcode, csapatlogó, más név) de az is csak a valós festésen alapulhat.
- A Skinre engedélyezett egyéni matricát rátenni.
- A Skinre tilos gyártó, cég vagy más márka logóját rátenni!
- A Skinen tilos a gyárilag ráhelyezett matricákat áthelyezni máshova vagy törölni!
- A Skineken a saját rajtszámodat és a nevedet ráírhatod de csak úgy ahogyan az eredeti skinen szerepel, semmi betűtípus vagy hely változtatással. Ha a skinnek alapból nem volt névtáblája akkor kitalálhatsz egy csapat dizájnt.
- A Csapat neve nem változhat, kivételt a Cigarettahirdetéssel rendelkező csapatoknak adunk cenzúra esetén de az is csak a valóságon alapulhat.