1. A szerver használata a gyakorlásokhoz

  1. A szerver a megnyitásától fogva elérhető lesz, annak címét és jelszavát a Ground Effect eSport Discord szerverén a közlemények résznél elérhetővé fogjuk tenni.
  2. A beküldött festéseket tartalmazó skinpack csak a futam előtti napokban fog elkészülni, addig a modhoz tartalmazó festéseket használjátok.
  3. A szerveren csakis stabil internettel, elegendő FPS-el szabad elhagyni a boxutcát.
  4. Tilos bárkit is a gyakorlásában akadályozni
    1. Ha valakire visszatérő panasz érkezik, kizárható az eseményről
    2. A szerveren lévők nem kickelhetnek, vagy bannolhatnak versenyzőt a szerverről a gyakorlások alatt
  5. Gyakorlások alatt az rFactor 2 chat funkció szabadon használható.
  6. A gyakorlások során nem lesz privát edzés bekapcsolva
  7. Hotlaps oldal nem fog készülni a versenyhez

2. Az időmérő lebonyolítása

  1. A verseny hivatalos része május 7-én 15-kor fog elkezdődni a szabadedzéssel. Ezt egy szerver ujraindítás fogja megelőzni.
  2. A szabadedzés második felében tartjuk az időmérős versenyzői eligazítást a Team Speak szerveren.
  3. A szabadedzés során kialakult sorrend fogja adni az időmérő kifutási sorrendjét, az egykörös tempó alapján.
  4. Az időmérő alatt végig online versenyigazgató lesz, aki a pályárahajtás sorrendjét fogja ellenőrizni és irányítani.
  5. Az időmérő lebonyolítása:
    1. Az időmérő edzés során egyszerre legfeljebb 2 autó lehet a pályán, a többiek a boxban várakoznak.
    2. A szabadedzésen leglassabb kört teljesítő versenyző hajt ki először a boxból.
    3. Az autókat 6 körre kell megtankolni: 1 felvezető-, 4 gyors-, 1 levezető körre.
    4. A szabadedzésen kialakult sorrenden a versenyzők kérésére lehet változtatni, de csakis hamarabbi kifutás esetén, mivel a pálya állapota folyamatosan javul az edzés során.
    5. A sorrendet a négy gyorskör átlaga fogja megadni, azokat élőben fogjuk egy előre elkészített Excel táblában vezetni. Ez az edzés alatt nyilvános lesz.
    6. A versenyigazgató jelezni fogja minden versenyzőnek, mikor kezdik meg az utolsó mért körüket, egyben szólítja a pályára a következő kifutót is.
    7. Minden versenyzőnek egy kifutása engedélyezett.
    8. Sérült autóval is befejezhető az időmérő.
    9. Amennyiben valaki nem jelenik meg, vagy összetöri az autóját, az alábbiak szerint fog eldőlni a sorrend:
      1. A megtett körök száma
      2. A leggyorsabb kör
      3. A rajtszám
  6. Az időmérő során kötelező végig Team Speaken tartózkodni, de az elsődleges kommunikációnak nyugodtan használhattok más platformot is.
  7. Az időmérő várható hossza 33 induló esetében kb. 2 óra 15 perc.

3. A verseny lebonyolítása

  1. A verseny hivatalos része május 8-án 15:00-kor fog kezdődni egy szerver restarttal
  2. A szabadedzés második felében tartjuk a versennyel kapcsolatos versenyzői eligazítást a Team Speak szerveren.
  3. A szabadedzés utolsó perceiben, mikor már minden versenyző a szerveren fog tartózkodni, betöltjük a rajtsorrendet. Ez utáni lekapcsolódás esetén nem tudjuk garantálni, hogy a megszerzett helyről fogtok indulni.
  4. A rajt menete:
    1. A versenytáv 202 kör lesz
    2. A rajtrácsra kettes sorban fog kitenni titeket a program, onnan elmozdulni tilos a versenyigazgató utasításáig
    3. A rajtrácsra kiálló Pace Car elhaladása után sorakozik fel a mezőny mögötte egyes sorban
    4. A két felvezető kör után a Pace Car kiáll a boxba, a versenyzők pedig tartják a sebességüket a rajtvonalig
    5. A felvezető körökön a boxutca határolónál gyorsabban fogunk haladni
    6. Minden versenyző a rajtvonal áthaladása után gyorsulhat versenytempóra, hogy elkerüljük a rajtbaleseteket
    7. Tilos a Pace Car mögött gumit melegítve kacsázni
  5. A verseny újraindítható lesz, ennek feltétele:
    1. A verseny során a szerverrel probléma merül fel
    2. A felvezető körön baleset történik
    3. Internethiba miatt egyidejűleg több versenyzőt is kidob a játék
    4. Felelőtlen versenyzés miatt kizárásra kerül egy versenyző, az áldozatok újrakezdhetik a versenyt.
  6. A versenyt minimum 4 boxkiállással lehet teljesíteni, ezek elvégzéséről:
    1. A boxba behajtáshoz a 3-as kanyar előtt le kell térni a versenyívről.
    2. A 4-es kanyar után is be lehet menni a boxba, de a kellő mértékű lassulás a hideg fékekkel balesetveszélyes a tapasztalatlanabb versenyzők számára, ezért ezt a lehetőséget nem engedélyezzük a versenyen.
    3. A boxutca sebességhatároló vonala (90 km/h) közel 30 méterrel a boxbejárat előtt van elhelyezve, túl gyors beérkezés esetén automatikus stop&go büntetést ad a játék.
    4. Amennyiben a fennmaradó távon kicsúszol a fehér vonalon kívülre, úgy nem fognak hozzányúlni az autódhoz.
    5. A kiállás hossza legfeljebb 9 másodperc teli tank esetén is (8 liter/sec).
    6. Nem kötelező gumit cserélni a kiállásoknál, és teli sem kell tankolni az autót.
    7. Pályára visszatérni csak a 2-es kanyar után lehetséges, ahol már viszonylag alacsony (40 km/h) a sebességkülönbség.
    8. A boxból kihajtó versenyző és a versenytempóban érkező nem egyenrangú, előbbi nem terelhet, vagy kacsázhat T3-ig.
    9. A boxba be- és kijövő versenyző által okozott balesetek biztosan büntetést érdemelnek.
  7. A verseny alatt élő stewarding lesz, aki a verseny irányításáért felel, valamint büntetéseket oszthat ki a versenyzőknek.
  8. Büntetést nem törlünk versenyzőről, kivéve:
    1. Baleset elkerülése miatt a boxutca bejáratán át kellett mennie és gyorshajtásért büntetve lett
    2. A boxutcában hátulról meglökték és átlépte a 90 km/h-t
  9. A verseny győztese a 200. versenykört először befejező pilóta lesz.
  10. A verseny Pace Car mögött is véget érhet.

4. A Pace Car elrendelése

  1. A verseny során manuális Pace Car fog működni, ami egy Camaro GT3 lesz. A jármű az rFactor 2 alap csomagjának a része.
  2. A Pace Car csakis a versenyigazgató hívására fog a pályára hajtani és onnan visszatérni a boxba.
  3. Pace Car elrendelhető:
    1. Lassú autó a pályán
    2. Keresztben álló autó a pályán
    3. Törmelékek a pályán
    4. Laggoló autó a pályán
  4. A Pace Car elrendelésével kötelező lassítani versenytempóról, de fontos tudni, hogy hirtelen fékezésnél meg fog pördülni az autó
  5. A Pace Car elrendelése után az kihajt a boxból és a hátsó egyenesben várja a vezető autót
  6. A vezető autó érkezéséig mindenki elmehet a Pace Car mellett
  7. A vezető autó érkezése után tilos a Pace Cart előzni
  8. A Pace Car tempója a boxutcahatároló közel dupplája lesz (~160 km/h)
  9. A Pace Car pályán tartózkodása alatt végig nyitva van a box
  10. A Pace Car minimum 2 teljes kört tölt a pályán. Az újraindítás feltétele, hogy a mezőny T3-ra összerázódjon.
  11. Pace Car esetén nincs Lucky Dog, kört nem lehet visszavenni.
  12. A boxból kijövő versenyők és a Pace Car viszonyát a sportszabályzat rendezi
  13. Büntetést Pace Car alatt is le lehet tölteni
  14. Az újraindítás menete:
    1. Ha T3-ig összerázódik a mezőny, a versenyigazgató bejelenti az újraindítás tényét
    2. A Pace Car T3-T4 között behúz a boxutca bejárathoz
    3. Az addigi tempón a vezető pilóta, aki a célvonalig vezeti a mezőnyt, emelhet
    4. Az újraindítás során minden versenyző a célvonaltól térhet vissza versenytempóra
    5. A rászaladások elkerülése érdekében a távolságtartás kötelező, legalább 2 autóhosszig
    6. A biztonság érdekében T1-ben az előzés tilos, kivéve a megpördülő versenyzők kikerülése

5. Büntetések

  1. Az élő versenybíróság által kiszabható büntetések:
    1. Áthajtásos büntetés
    2. 10 másodperces Stop & Go
    3. Kizárás
  2. A verseny során elsődlegesen az áthajtásos büntetés lesz az alkalmazandó büntetés, mivel már ez is körhátrányt fog okozni.
  3. A büntetések letöltésére 5 kör lesz
  4. Stop & Go büntetésnél azt a pit menüben először ki kell választani
  5. A büntetések letöltésének elmulasztása esetén kizárást nem törlünk
  6. A pályahatárokat átlépni, normál versenykörülmények között nem tudtok, a Corner Cutok engedélyezett száma 10 lesz