1. A bajnokság és a versenyek szervezése
    1. A bajnokságot a Ground Effect eSport szervezi és bonyolítja le. Ez a szervezet felelős az adminisztrációért, a versenyirányításért, valamint a versenybíráskodásért.
    2. A következő versenyhez tartozó információkat a futam előtt 3 nappal közzé lesznek téve, hogy azokról időben értesüljenek az indulók.
    3. A versenyek nem lesznek közvetítve a Ground Effect eSport által, de a versenyzők szabadon streamelhetik az onboardjukat.
  2. A bajnokságban használható eszközök és segítségek
    1. Az F1 2007 bajnokságunkban minden vezetési segédlet használata tilos, kivéve az automata kuplung és a Throttle Blip.
    2. A tisztább és jobb versenyzés érdekében a következő két program használata kötelező: A játékba beépített Real Time app, valamint a Helicorsa alkalmazás, aminek elérhetősége: https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
    3. A kiállások ellenőrzése miatt kötelező a ptracker használata: https://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
    4. A fenti két alkalmazás hiánya nem lehet baleset esetén a védekezés alapja, sőt a versenyző ki is zárható miatta az adott futamról.
  3. A versenyre jelentkezés és a versenyzői eligazítás
    1. A bajnokság 6 futama az előre meghirdetett időpontokban, péntek esténként kerülnek megrendezésre. A versenykiírásban leírt időrendtől nem fogunk eltérni, kivéve ha valamilyen hardveres, vagy hálózati hiba arra kényszerít minket.
    2. A versenyeken legfeljebb 24 pilóta vehet részt. A részvételi szándékot a bajnokság Discord szerverén legkésőbb a futam napján 16:00-ig jelezni kell. Amennyiben valaki nem jelzi részvételi szándékát, úgy az indulása nem biztosított.
    3. A szabadedzések utolsó 30 percében megtartott versenyzői eligazításon a részvétel erősen ajánlott, óvásoknál nem elfogadható kifogás, hogy a versenyző nem értesült az eligazításon elhangzottakról.
    4. A versenyzői eligazításon minden pilótának jogában áll kérdéseket feltenni a versenyirányításnak és arra egyértelmű választ kapni.
    5. Az eligazítás a bajnokság Discord szerverén történik.
    6. A tartalékosként jelentkező pilóták a hiányzó versenyzők autóit kapják meg, a megszerzett pontjaik érvényesek lesznek a konstruktőri bajnokságban.
  4. A versenyek körülményei
    1. Az edzések és a verseny során az időjárási körülmények véletlenszerűen generálódnak.
    2. A pálya tapadása mindig a maximális lesz.
    3. A verseny során az autók üzemanyagfogyasztása kétszeres, gumikopás a valós értékek másfélszerese lesz.
    4. A balesetek során az autók törése 50%-ra lesz redukálva.
    5. Minden versenyre ki lesz jelölve két keverék, amivel a versenyt teljesíteni kell. Ezeket legalább 1 körig használni kell, ennek elmulasztása kizárást von maga után.
  5. Az időmérő és a kvalifikációs rendszer
    1. A versenyeken résztvevők számát 24 főben maximalizáltuk.
    2. Túljelentkezés esetén a verseny napjának reggelén ellenőrzésre kerül a szerver Lapstat eredménytáblája. Az indulási jogot a Lapstat oldalon jegyzett 24 leggyorsabb pilóta kapja meg
    3. Amennyiben a leggyorsabb 24 versenyző közül is lesz olyan, aki nem futotta meg a Lapstat szerinti leggyorsabb kör 107%-t, úgy ő sem vehet részt a versenyen, valamint 107%-on kívüli idővel nem kerülhet be utólag versenyző a rajtrácsra.
    4. A könnyű azonosítás miatt a szerveren a valós név használata kötelező keresztnév-vezetéknév sorrendben.
    5. A 90 perces szabadedzés végén kialakult sorrend adja majd meg a kvalifikációs csoportokat.
    6. A 15 perces időmérő elején csak azok a pilóták hajthatnak ki a pályára, akik a szabadedzésen a 13-24. helyen végeztek. Nekik 8 percük, azaz 3 próbálkozásuk lesz megfutni a legjobb körüket. Az edzés kezdete után 7 perccel már nem kezdhetnek meg új mért kört. A másik 12 pilóta ez idő alatt a boxban várakozik.
    7. A csoportok létszáma az indulók függvényében csökkenhet, 13 versenyző esetén nem lesz csoportbontás.
    8. Mikor az első csoport befejezte a mért köreit, de legkésőbb az időmérő kezdete után 8,5 perccel, a szabadedzés 1-12. helyén végzett pilóták is kihajthatnak a pályára. Nekik is biztosítva lesz a három gyors körre elegendő idő, valamint a session overtime-ja.
    9. A körök után vissza lehet teleportálni a boxba. Ennek helyszínét a versenyzői eligazításban jelöljük ki.
    10. A boxból olyan üzemanyag mennyiséggel kell kihajtani, amennyivel a versenyt meg akarjátok kezdeni.
    11. Az időmérőn szabad a gumiválasztás, ahogy a futam rajtjakor is.
  6. A rajt és a verseny lebonyolítása
    1. A versenyek állórajttal indulnak.
    2. A H-váltót használók 1-es fokozatba tehetik az autót a lámpák kialvása előtt
    3. A kiugrást boxutca-áthajtásos büntetéssel honoráljuk.
    4. A lámpák kialvása után a versenyt csakis akkor indítjuk újra, ha a verseny szerverprobléma miatt megszakad. Amennyiben az eredeti versenytáv 75%-t már teljesítették a versenyzők, úgy nem lesz újraindítás.
    5. Nagy rajtbaleset esetén megtartjuk a Safety Car rendszert.
    6. A versenyek során 1 kötelező boxkiállást teljesíteni kell.
    7. A kiállások során a tankolás és a gumicsere is engedélyezett.
    8. A verseny során végig szabad a gumiválasztás a megadott két keverék között, de mindkettőt használni kell.
    9. A verseny végén az a versenyző kerül értékelésre, aki teljesítette a versenytáv 90%-t.
  7. A bajnokság pontrendszere
    1. A várhatóan nagy mezőny miatt a versenyek első 10 helyezettje lesz értékelve a következő szisztéma alapján: 1.hely – 15 pont, 2.hely – 12 pont, 3.hely – 10 pont, 4.hely – 8 pont, 5.hely – 6 pont, 6.hely – 5 pont, 7.hely – 4 pont, 8.hely – 3 pont, 9.hely – 2 pont, 10.hely – 1 pont.
    1. A versenyek időmérőinek első 12 helyezettje 1-1 ponttal gazdagodik.
    2. A Pole-pozícióért és a leggyorsabb körért nem jár külön pont.
    3. A legtöbb leggyorsabb körrel rendelkező versenyző az év végén különdíjban részesül.
    4. A bajnokság végeredményét az összes futam eredménye adja meg, nem kerül törlésre a pilóták legrosszabb versenye.
  8. Büntetőpontok és hiányzás
    1. A pályán történt incidensek után a versenybíróságnak jogában áll büntetőpontokat kiadni a versenyzőnek.
    2. Amennyiben valamelyik versenyző eléri egy bajnokságon belül a 12 büntetőpontot, úgy eltiltásra kerül a következő versenyről. Ezek után büntetőpontjai nullázódnak.
    3. Azon pilóták, akik a bajnokság elődjében, az RSS 90-es bajnokságban is versenyeztek, azok büntetőpontjai megmaradnak, majd -3 pont/futam aránnyal fognak csökkenni.
    4. A pályán történt incidensek után a következő büntetéseket szabhatja ki a versenybíróság: 5, 10 és 25 másodperces időbüntetés, boxutca áthajtásos vagy utolsó rajthelyes büntetés, kizárás az adott, vagy a következő futamról, illetve büntetősúly kirovása.
    5. A bajnokságba nevezőktől elvárt, hogy legalább 4 futamon elinduljanak.
    6. Amennyiben egy versenyző egymás után két versenyen sem jelenik meg jelzés nélkül, úgy kizárható a ligából.
  9. Autó beállítások és a csapatok kapcsolata
    1. A bajnokságba 13 csapat nevezését fogadjuk el, amik két-két autóból állnak.
    2. A csapatok közötti információcsere, annak ellenőrizhetetlensége miatt megengedett.
    3. A bajnokság szervezői nem adnak ki beállításokat a versenyek előtt, azok elkészítése a versenyzők feladata.
    4. Saját belátás szerint engedélyezett az autó beállításait nyilvánosan megosztani a Discord szerver megfelelő részén.
    5. Az időmérőn a különböző csapatok összejátszása (szélárnyékozás) tilos.
    6. A versenyeken minden pilóta a maga belátása szerint dönt az elengedésről, csatáról, kivéve lekörözés esetén.
    7. A bajnoki ellenfél szándékos ellehetetlenítése és kiütése esetén a büntetési tétel duplázódik.
  10. Az autók festésére vonatkozó szabályok
    1. Lehetősége van mindenkinek saját sisak, valamint autófestés beküldését a skinpackhoz annak az összeállítási határidejéig.
    2. A Skin színein, mintáján, árnyalatán semmiképpen sem lehet változtatni.
    3. A Skin főszponzorán nem lehet változtatni. A Cigarettahirdetéssel rendelkező csapatoknál kivétel a cenzúra (barcode, csapatlogó, más név) de az is csak a valós festésen alapulhat.
    4. A Skinre engedélyezett egyéni matricát rátenni.
    5. A Skinre tilos gyártó, cég vagy más márka logóját rátenni!
    6. A Skinen tilos a gyárilag ráhelyezett matricákat áthelyezni máshova vagy törölni!
    7. A Skineken a saját rajtszámodat és a nevedet ráírhatod de csak úgy ahogyan az eredeti skinen szerepel, semmi betűtípus vagy hely változtatással. Ha a skinnek alapból nem volt névtáblája akkor kitalálhatsz egy csapat dizájnt.
    8. A Csapat neve nem változhat, kivételt a Cigarettahirdetéssel rendelkező csapatoknak adunk cenzúra esetén de az is csak a valóságon alapulhat.