
- A Discord szerveren való kommunikáció
- A bajnokság Discord szerverére belépve minden induló megkapja a VRC 2009 rangot
- A versenyzők nevei beállításra kerülnek rajtszám-teljes név formában, ezen változtatni tilos
- A szerveren való írásban és szóban való kommunikációt a ligavezetők moderálhatják, amennyiben az sértő szándékú bármelyik versenyzőtárs, vagy a liga vezetése ellen irányul.
- Amennyiben egy versenyző visszatérően szidalmazza pilótatársait, úgy a következő versenyre büntetést, vagy akár a ligából való kizárást is kaphat büntetésül.
- A szerveren való viselkedés
- A bajnokság Assetto Corsa szerverére teljes névvel lehet csak fellépnie a bajnokság indulóinak. Amennyiben egy másik bajnokság miatt alteregó nevet használ valaki, úgy figyelmeztetés után köteles visszaállítani azt.
- Az a játékos, akinek a pingje a felcsatlakozás után pár perccel sem csökken az elfogadható 150 ms alá, úgy a versenyeken nem engedhetjük elindulni.
- A játék chatjében történő kommunikációra is vonatkozik az 1-es bekezdésben leírtak.
- Tilos a gyakorlásukban másokat akadályozni szándékos kiütésekkel, vagy session váltásokkal.
- A szerverre való visszalépés
- A nagydíjak során azok, akiknek bármilyen problémájuk lesz a kapcsolatukkal, vagy a kormányukkal, úgy nyugodtan lecsatlakozhatnak, majd visszaléphetnek egészen a verseny rajtjáig.
- Amint a piros lámpák kialszanak, úgy a szerverre nem tud fellépni senki sem, amennyiben lecsatlakozik.
- Ha szerverhiba miatt újraindítjuk a versenyt, úgy a korábban kilépett játékosok is visszaléphetnek.
- A nagydíjak időmérői
- A szabadedzés végén minden pilóta jegyezze meg a helyezését
- Az időmérő első szakaszában a 13-24. helyen végzők hajthatnak ki.
- A boxba mindenkor vissza lehet lépni
- A megadott idő alatt tetszőleges számmal el lehet hagyni a boxutcát.
- A felvezető körön lévő pilóta minden esetben köteles elengedni a gyors körön lévőt.
- A pályahatárok betartatását az automata track limit rendszer feladat, kivéve ha abban nagy hiányosságok vannak
- Amennyiben a jelentős előnyszerzést a track limit rendszer nem ismeri fel, úgy annak elkerülése a versenyzői eligazításon fog elhangzani.
- Az utolsó rajthelyes büntetéssel rendelkezők nem hajthatnak ki az időmérőre, de a szabadedzésen részt vehetnek.
- Azok a pilóták, akik az adott időben nem hathatnak ki a pályára, a boxutcában végezhetnek rajtgyakorlatokat, de a boxutca határolót nem léphetik át ütközés veszély miatt.
- A versenyek rajtja
- A rajt a verseny legveszélyesebb momentuma, ezért különös figyelmet követelünk meg minden indulótól.
- Az autók nagyon nagy nyomatéka miatt javasolt a rajtnál short shifttelni, hogy ne forogjatok meg.
- Az első kanyarba bevetődni kiemelten balesetveszélyes és tilos. Baleset okozása esetén fokozott büntetés osztható ki.
- Az első kanyarba belső íven érkezők kötelessége szűken elfordulni ott, nem megérintve a szemközti csúcspontot.
- Az első kanyarba külső íven érkezők kötelessége nagy ívben elfordulni, nem érintve a belső csúcspontot.
- Ismert hiba, hogy a virtuális lámpák nem jelennek meg a kijelzőn. Ha valamelyik pilóta ezt észleli, az a rajt előtt köteles kilépni a boxba, majd onnan megkezdeni a versenyt. A hiba ismertetőjele, hogy a 10 másodperces visszaszámlálásnál nem jelenik meg a 6 lámpa sziluettje.
- A versenyre külön setup használható.
- Safety Car
- Olyan rajtbalesetek esetén, ahol több, mint 3 autó maradt a helyszínen, a versenybíróság elrendelheti a Safety Car-t.
- Amint ez a Server chatben megjelenik, úgy az előzések tilosak, a pilóták pedig kötelesek a sebességüket 140-160 km/h között tartani.
- A mezőnynek engedélyezett, hogy felzárkózzon a vezető pilótára.
- A rajtbalesetben érintettek a sor végére visszaállva tesznek meg egy kört, a kör végén pedig a boxba hajthatnak javításra.
- A javítás utáni sorrendet a szervíz hossza határozza meg, kivezető körön előzni tilos.
- A boxból kihajtó versenyzők elindulhatnak a mezőny után.
- A mezőnyt a második kör végén a vezető pilóta indítja újra útjára.
- Az újraindítás pontos helye a versenyzői eligazításon hangzik el, de nem lehet később, mint a rajt-célvonal.
- A rajt-célvonalig tilos az előzés, valamint az újraindítás előtt tilos az előtted lévő autó mellé bemenni.
- Az újraindítás után nincs lehetőség további versenymegszakításra.
- A Safety Car alatt nem tölthető le a verseny előtt adott áthajtásos büntetés.
- A boxkiállások
- A versenyek során 1 boxkiállás kötelező
- A boxba való behajtásnál a limiter 80 km/h-s sebességére kell lelassítani, mielőtt a boxutca bejárati vonalát elérjük.
- A fékezés nélkül boxba hajtókat a bemeneti sebességüktől függően büntetendők.
- A kiállások során az Assetto Corsa felkínált lehetőségei közül bármelyik beállításon szabad változtatni.
- A kiállások során a tankolás és a kerékcsere opcionális, amennyiben már mindkét keveréket használta a versenyző.
- A két keverék használatának elmulasztása kizárást von maga után
- Amennyiben az autó nem tud önerőből eljutni a boxba, úgy kiesett. Ha ESC-el visszateleportál és tovább megy, úgy kizárandó a futamból.
- A boxutcából kijövő versenyzőknek a fehér vonalon belül kell maradniuk, annak a végéig.
- Lekörözések
- A leköröző és lekörözött pilóták nem egyenrangúak a pályán
- A lekörözések során a lekörözött pilóták feladata az ütközés nélküli elengedés
- Amennyiben a leköröző 1 másodpercen belül ér a lekörözötthöz képest, úgy az köteles 1 szektoron belül elengedni a versenytársát.
- A lekörözésre ajánlott helyek az egyenesek, illetve a kanyar bejáratok. Az egyenesekben a lekörözött lehúzódik az ideális ívről, majd elemeli a gázt, egészen addig, amíg a gyorsabb versenyző el nem megy mellette. Kanyarbejáratokon is lehúzódik az ideális ívről, majd még a csúcspont előtt megvárja, hogy a gyorsabb pilóta elhaladjon.
- Előzések
- A csaták során a pilótáknak mindig kerülniük kell az autók összeérését.
- Az egyenesekben az elől haladók számára engedélyezett két irányváltás: egy védekező mozdulat, valamint amennyiben nem ért mellé az ellenfél, úgy féktávon visszatérhetnek az ideális ívre.
- Egymás mellett fordulás esetén minden helyzetben kötelező egy autónyi helyet meghagyni magunk mellett.
- A kis távolságú követésnél a hátulról érkezőnek figyelembe kell vennie, hogy a két pilóta féktávja eltérő lehet. A hátulról való felöklelés esetén az elől haladó csakis akkor hibáztatható, ha jelentősen eltérő helyen fékezett.
- Az elől haladó meglökésével kierőszakolt előzések esetén vissza kell adni a pozíciót az adott körben.
- Versenybírói ítéletek és óvás
- A verseny után a pilótáknak 24 órája lesz, hogy a hivatalos replayben megjelölve az időpontot óvásokat nyújtsanak be.
- A versenybíróság ezeket a következő futamig elbírálja és utólag módosítsa a verseny végeredményét.
- A versenybíróság nem csak az óvott versenyeket vizsgálhatja.