1. A Discord szerveren való kommunikáció
    1. A bajnokság Discord szerverére belépve minden induló megkapja a VRC 2009 rangot
    2. A versenyzők nevei beállításra kerülnek rajtszám-teljes név formában, ezen változtatni tilos
    3. A szerveren való írásban és szóban való kommunikációt a ligavezetők moderálhatják, amennyiben az sértő szándékú bármelyik versenyzőtárs, vagy a liga vezetése ellen irányul.
    4. Amennyiben egy versenyző visszatérően szidalmazza pilótatársait, úgy a következő versenyre büntetést, vagy akár a ligából való kizárást is kaphat büntetésül.
  2. A szerveren való viselkedés
    1. A bajnokság Assetto Corsa szerverére teljes névvel lehet csak fellépnie a bajnokság indulóinak. Amennyiben egy másik bajnokság miatt alteregó nevet használ valaki, úgy figyelmeztetés után köteles visszaállítani azt.
    2. Az a játékos, akinek a pingje a felcsatlakozás után pár perccel sem csökken az elfogadható 150 ms alá, úgy a versenyeken nem engedhetjük elindulni.
    3. A játék chatjében történő kommunikációra is vonatkozik az 1-es bekezdésben leírtak.
    4. Tilos a gyakorlásukban másokat akadályozni szándékos kiütésekkel, vagy session váltásokkal.
  3. A szerverre való visszalépés
    1. A nagydíjak során azok, akiknek bármilyen problémájuk lesz a kapcsolatukkal, vagy a kormányukkal, úgy nyugodtan lecsatlakozhatnak, majd visszaléphetnek egészen a verseny rajtjáig.
    2. Amint a piros lámpák kialszanak, úgy a szerverre nem tud fellépni senki sem, amennyiben lecsatlakozik.
    3. Ha szerverhiba miatt újraindítjuk a versenyt, úgy a korábban kilépett játékosok is visszaléphetnek.
  4. A nagydíjak időmérői
    1. A szabadedzés végén minden pilóta jegyezze meg a helyezését
    2. Az időmérő első szakaszában a 13-24. helyen végzők hajthatnak ki.
    3. A boxba mindenkor vissza lehet lépni
    4. A megadott idő alatt tetszőleges számmal el lehet hagyni a boxutcát.
    5. A felvezető körön lévő pilóta minden esetben köteles elengedni a gyors körön lévőt.
    6. A pályahatárok betartatását az automata track limit rendszer feladat, kivéve ha abban nagy hiányosságok vannak
    7. Amennyiben a jelentős előnyszerzést a track limit rendszer nem ismeri fel, úgy annak elkerülése a versenyzői eligazításon fog elhangzani.
    8. Az utolsó rajthelyes büntetéssel rendelkezők nem hajthatnak ki az időmérőre, de a szabadedzésen részt vehetnek.
    9. Azok a pilóták, akik az adott időben nem hathatnak ki a pályára, a boxutcában végezhetnek rajtgyakorlatokat, de a boxutca határolót nem léphetik át ütközés veszély miatt.
  5. A versenyek rajtja
    1. A rajt a verseny legveszélyesebb momentuma, ezért különös figyelmet követelünk meg minden indulótól.
    2. Az autók nagyon nagy nyomatéka miatt javasolt a rajtnál short shifttelni, hogy ne forogjatok meg.
    3. Az első kanyarba bevetődni kiemelten balesetveszélyes és tilos. Baleset okozása esetén fokozott büntetés osztható ki.
    4. Az első kanyarba belső íven érkezők kötelessége szűken elfordulni ott, nem megérintve a szemközti csúcspontot.
    5. Az első kanyarba külső íven érkezők kötelessége nagy ívben elfordulni, nem érintve a belső csúcspontot.
    6. Ismert hiba, hogy a virtuális lámpák nem jelennek meg a kijelzőn. Ha valamelyik pilóta ezt észleli, az a rajt előtt köteles kilépni a boxba, majd onnan megkezdeni a versenyt. A hiba ismertetőjele, hogy a 10 másodperces visszaszámlálásnál nem jelenik meg a 6 lámpa sziluettje.
    7. A versenyre külön setup használható.
  6. Safety Car
    1. Olyan rajtbalesetek esetén, ahol több, mint 3 autó maradt a helyszínen, a versenybíróság elrendelheti a Safety Car-t.
    2. Amint ez a Server chatben megjelenik, úgy az előzések tilosak, a pilóták pedig kötelesek a sebességüket 140-160 km/h között tartani.
    3. A mezőnynek engedélyezett, hogy felzárkózzon a vezető pilótára.
    4. A rajtbalesetben érintettek a sor végére visszaállva tesznek meg egy kört, a kör végén pedig a boxba hajthatnak javításra.
    5. A javítás utáni sorrendet a szervíz hossza határozza meg, kivezető körön előzni tilos.
    6. A boxból kihajtó versenyzők elindulhatnak a mezőny után.
    7. A mezőnyt a második kör végén a vezető pilóta indítja újra útjára.
    8. Az újraindítás pontos helye a versenyzői eligazításon hangzik el, de nem lehet később, mint a rajt-célvonal.
    9. A rajt-célvonalig tilos az előzés, valamint az újraindítás előtt tilos az előtted lévő autó mellé bemenni.
    10. Az újraindítás után nincs lehetőség további versenymegszakításra.
    11. A Safety Car alatt nem tölthető le a verseny előtt adott áthajtásos büntetés.
  7. A boxkiállások
    1. A versenyek során 1 boxkiállás kötelező
    2. A boxba való behajtásnál a limiter 80 km/h-s sebességére kell lelassítani, mielőtt a boxutca bejárati vonalát elérjük.
    3. A fékezés nélkül boxba hajtókat a bemeneti sebességüktől függően büntetendők.
    4. A kiállások során az Assetto Corsa felkínált lehetőségei közül bármelyik beállításon szabad változtatni.
    5. A kiállások során a tankolás és a kerékcsere opcionális, amennyiben már mindkét keveréket használta a versenyző.
    6. A két keverék használatának elmulasztása kizárást von maga után
    7. Amennyiben az autó nem tud önerőből eljutni a boxba, úgy kiesett. Ha ESC-el visszateleportál és tovább megy, úgy kizárandó a futamból.
    8. A boxutcából kijövő versenyzőknek a fehér vonalon belül kell maradniuk, annak a végéig.
  8. Lekörözések
    1. A leköröző és lekörözött pilóták nem egyenrangúak a pályán
    2. A lekörözések során a lekörözött pilóták feladata az ütközés nélküli elengedés
    3. Amennyiben a leköröző 1 másodpercen belül ér a lekörözötthöz képest, úgy az köteles 1 szektoron belül elengedni a versenytársát.
    4. A lekörözésre ajánlott helyek az egyenesek, illetve a kanyar bejáratok. Az egyenesekben a lekörözött lehúzódik az ideális ívről, majd elemeli a gázt, egészen addig, amíg a gyorsabb versenyző el nem megy mellette. Kanyarbejáratokon is lehúzódik az ideális ívről, majd még a csúcspont előtt megvárja, hogy a gyorsabb pilóta elhaladjon.
  9. Előzések
    1. A csaták során a pilótáknak mindig kerülniük kell az autók összeérését.
    2. Az egyenesekben az elől haladók számára engedélyezett két irányváltás: egy védekező mozdulat, valamint amennyiben nem ért mellé az ellenfél, úgy féktávon visszatérhetnek az ideális ívre.
    3. Egymás mellett fordulás esetén minden helyzetben kötelező egy autónyi helyet meghagyni magunk mellett.
    4. A kis távolságú követésnél a hátulról érkezőnek figyelembe kell vennie, hogy a két pilóta féktávja eltérő lehet. A hátulról való felöklelés esetén az elől haladó csakis akkor hibáztatható, ha jelentősen eltérő helyen fékezett.
    5. Az elől haladó meglökésével kierőszakolt előzések esetén vissza kell adni a pozíciót az adott körben.
  10. Versenybírói ítéletek és óvás
    1. A verseny után a pilótáknak 24 órája lesz, hogy a hivatalos replayben megjelölve az időpontot óvásokat nyújtsanak be.
    2. A versenybíróság ezeket a következő futamig elbírálja és utólag módosítsa a verseny végeredményét.
    3. A versenybíróság nem csak az óvott versenyeket vizsgálhatja.