1. A bajnokság és a versenyek szervezése
    1. A bajnokságot a Ground Effect eSport szervezi és bonyolítja le. Ez a szervezet felelős az adminisztrációért, a versenyirányításért, valamint a versenybíráskodásért.
    2. 2. A következő versenyhez tartozó információkat a futam előtt 3 nappal közzé kell tenni.
  2. A bajnokságban használható eszközök és segítségek
    1. Az F1 2009 bajnokságunkban minden vezetési segédlet használata tilos, kivéve az automata kuplung és a Throttle Blip.
    2. A tisztább és jobb versenyzés érdekében a következő két program használata kötelező: A játékba beépített Real Time app, valamint a Helicorsa alkalmazás, aminek elérhetősége: https://www.racedepartment.com/downloads/helicorsa.5199/
    3. A kiállások ellenőrzése miatt kötelező a ptracker használata: https://www.racedepartment.com/downloads/ptracker.3509/
    4. A fenti két alkalmazás hiánya nem lehet baleset esetén a védekezés alapja, sőt a versenyző ki is zárható miatta az adott futamról.
  3. A versenyre jelentkezés és a versenyzői eligazítás
    1. A bajnokság 8 futama az előre meghirdetett időpontokban, péntek esténként kerülnek megrendezésre. A versenykiírásban leírt időrendtől nem fogunk eltérni kivéve, ha valamilyen hardveres, vagy hálózati hiba arra kényszerít minket.
    2. A versenyeken legfeljebb 24 pilóta vehet részt. A részvételi szándékot a bajnokság Discord szerverén legkésőbb a futam napján 16:00-ig jelezni kell. Amennyiben valaki nem jelzi részvételi szándékát, úgy az indulása nem biztosított.
    3. A szabadedzések utolsó 60 percében megtartott versenyzői eligazításon a részvétel erősen ajánlott, óvásoknál nem elfogadható kifogás, hogy a versenyző nem értesült az eligazításon elhangzótokról.
    4. A versenyzői eligazításon minden pilótának jogában áll kérdéseket feltenni a versenyirányításnak és arra egyértelmű választ kapni.
    5. Az eligazítás a bajnokság Team Speak szerverén történik.
  4. A versenyek körülményei
    1. Az edzések és a verseny során az időjárási körülmények véletlenszerűen generálódnak.
    2. A pálya tapadása mindig a maximális lesz.
    3. A verseny során az autók üzemanyagfogyasztása valós, gumikopás a valós értékek kétszerese lesz.
    4. A balesetek során az autók törése 50%-ra lesz redukálva.
    5. Minden verseny előtt kijelölésre kerül két gumikeverék. A versenyhétvége csak ezekkel teljesíthető.
  5. Az időmérő és a kvalifikációs rendszer
    1. A versenyeken résztvevők számát 24 főben maximalizáltuk.
    2. Túljelentkezés esetén a verseny napjának reggelén ellenőrzésre kerül a szerver Lapstat eredménytáblája. Az indulási jogot a Lapstat oldalon jegyzett 24 leggyorsabb pilóta kapja meg
    3. Amennyiben a leggyorsabb 24 versenyző közül is lesz olyan, aki nem futotta meg a Lapstat szerinti leggyorsabb kör 107%-t, úgy ő sem vehet részt a versenyen, valamint 107%-on kívüli idővel nem kerülhet be utólag versenyző a rajtrácsra.
    4. A könnyű azonosítás miatt a szerveren a valós név használata kötelező keresztnév-vezetéknév sorrendben.
    5. A 90 perces szabadedzés végén kialakult sorrend adja majd meg a kvalifikációs csoportokat.
    6. A 15 perces időmérő elején csak azok a pilóták hajthatnak ki a pályára, akik a szabadedzésen a 13-24. helyen végeztek. Nekik 3 próbálkozásuk lesz megfutni a legjobb körüket. Az edzés kezdete után 7 perccel már nem kezdhetnek meg új mért kört. A másik 12 pilóta ez idő alatt a boxban várakozik.
    7. Mikor az első csoport befejezte a mért köreit, de legkésőbb az időmérő kezdete után 7:15-el, a szabadedzés 1-12. helyén végzett pilóták is kihajthatnak a pályára. Nekik is biztosítva lesz a két gyors körre elegendő idő, valamint a session overtime-ja.
    8. A körök után vissza lehet teleportálni a boxba. Ennek helyszínét a versenyzői eligazításban jelöljük ki.
    9. Az időmérőn és a versenyen tetszőlegesen lehet használni a két kijelölt gumikeveréket.
    10. A boxutca első elhagyásakor annyi üzemanyagnak kell a tankban lenni, amennyivel a versenyző elrajtol a futamon.
  6. A rajt és a verseny lebonyolítása
    1. A versenyek állórajttal indulnak.
    2. A Kuplungot használók 1-es fokozatba tehetik az autót a lámpák kialvása előtt
    3. A kiugrást boxutca-áthajtásos büntetéssel honoráljuk.
    4. A lámpák kialvása után a versenyt csakis akkor indítjuk újra, ha a verseny szerverprobléma miatt megszakad. Amennyiben az eredeti versenytáv 75%-t már teljesítették a versenyzők, úgy nem lesz újraindítás.
    5. Nagy rajtbaleset esetén behívjuk a Safety Car-t
    6. A versenyek során egy kötelező boxkiállás van.
    7. Az esetleges boxkiállás során szabad a tankolás és a kerékcsere.
    8. A verseny során végig szabad a gumiválasztás, de mindkét gumikeveréket használni kell.
    9. A verseny alatt a veszélyesen viselkedő, vagy laggoló pilótát a versenyirányítás kérdés nélkül eltávolíthatja a szerverről.
    10. A verseny végén az a versenyző kerül értékelésre, aki teljesítette a versenytáv 90%-t.
  7. A bajnokság pontrendszere
    1. A várhatóan nagy mezőny miatt a versenyek első 10 helyezettje lesz értékelve a következő szisztéma alapján: 1.hely – 15 pont, 2.hely – 12 pont, 3.hely – 10 pont, 4.hely – 8 pont, 5.hely – 6 pont, 6.hely – 5 pont, 7.hely – 4 pont, 8.hely – 3 pont, 9.hely – 2 pont, 10.hely – 1 pont.
    2. A versenyek időmérőinek első 12 helyezettje 1-1 ponttal gazdagodik.
    3. A Pole-pozícióért és a leggyorsabb körért nem jár külön pont.
    4. A bajnokság végeredményét az összes futam eredménye adja meg, nem kerül törlésre a pilóták legrosszabb versenye.
  8. Büntetőpontok és hiányzás
    1. A pályán történt incidensek után a versenybíróságnak jogában áll büntetőpontokat kiadni a versenyzőnek.
    2. Amennyiben valamelyik versenyző eléri egy bajnokságon belül a 12 büntetőpontot, úgy eltiltásra kerül a következő versenyről. Ezek után büntetőpontjai nullázódnak.
    3. Azon pilóták, akik a bajnokság elődjében, a VRC 2007-es bajnokságban is versenyeztek, azok büntetőpontjai megmaradnak, majd -3 pont/futam aránnyal fognak csökkenni.
    4. A pályán történt incidensek után a következő büntetéseket szabhatja ki a versenybíróság: 5, 10 és 25 másodperces időbüntetés, boxutca áthajtásos vagy utolsó rajthelyes büntetés, kizárás az adott, vagy a következő futamról, illetve büntetősúly kirovása.
    5. A bajnokságba nevezőktől elvárt, hogy legalább 5 futamon elinduljanak.
    6. Amennyiben egy versenyző egymás után két versenyen sem jelenik meg jelzés nélkül, úgy kizárható a ligából.
  9. Autó beállítások és a csapatok kapcsolata
    1. A bajnokságba 12 csapat nevezését fogadjuk el, amik két-két autóból állnak.
    2. A csapatok közötti információcsere, annak ellenőrizhetetlensége miatt megengedett.
    3. A bajnokság szervezői nem adnak ki beállításokat a versenyek előtt, azok elkészítése a versenyzők feladata.
    4. Saját belátás szerint engedélyezett az autó beállításait nyilvánosan megosztani a Discord szerver megfelelő részén.
    5. Az időmérőn a különböző csapatok összejátszása (szélárnyékozás) tilos.
    6. A versenyeken minden pilóta a maga belátása szerint dönt az elengedésről, csatáról, kivéve lekörözés esetén.
    7. A bajnoki ellenfél szándékos ellehetetlenítése és kiütése esetén a büntetési tétel duplázódik.